Bezoek Zandsculpturen Garderen 28-06-2014

Eindelijk heb ik dan mijn verslagje gereed van mijn bezoek in de zomer aan de zandsculpturen in Garderen.


Zandkunstenaars uit alle delen van de wereld creëren jaarlijks de meest schitterende zandsculpturen in Garderen op de Veluwe. Ieder jaar is er een ander thema. Dit jaar is het thema:  Beleef de Gouden Eeuw.
Ieder jaar als ik op de Veluwe ben en de affiches ervan zie denk ik, ik moet het toch maar eens bezoeken. 
Nu dit jaar wil mijn schoonzusje er ook wel heen dus vandaag is het dan zover.

We zijn er al bijtijds en het is gelukkig nog niet druk en we kunnen alles gelukkig uitgebreid en goed bekijken.


We zien er sculpturen binnen en later buiten. Knap hoe alles gemaakt is, vooral als je het van dichtbij bekijkt.






Langzamerhand wordt het drukker en het is soms moeilijk om iets op de foto te zetten omdat er steeds mensen voor gaan staan die met een zandsculptuur op de foto willen. Maar met een beetje geduld lukt het soms toch nog.



Wanneer we alles buiten bewonderd hebben gaan we een ruimte in waar allerlei kinderliedjes in zandsculpturen zijn uitgebeeld en hier is een prijsvraag aan verbonden. Er zijn 26 liedjes uitgebeeld en deze moet je raden. Er zijn  gemakkelijke liedjes bij maar ook wel die onze hersenen laten kraken. Het lukt ons uiteindelijk om ze alle 26 te raden maar het kost ons wel wat tijd.
Ik vind dit persoonlijk heel erg leuk want ik ben gek op prijsvragen.
Berend Botje ging uitvaren
Er zaten zeven kikkertjes al in een boerensloot
Vader Jacob slaapt gij nog?

Het was zeker de moeite waard om een bezoek te brengen aan de zandsculpturen en wij hebben er dan ook zeker geen spijt van. Sterker nog, volgend jaar zal ik er zeker weer heen gaan.
Gelukkig waren wij er al vroeg want later begon het erg druk te worden.

7 opmerkingen:

  1. Super mooi, Noortje ! Zelfs de details... ! Echte Kunstenaars. Spijtig dat zoiets, na verloop van tijd, moet vernietigd worden...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo knap! echt heel mooi gedaan!
    En ja.. ik hou ook wel van dat soort prijsvragen hehe.. gewoon kijken is leuk, maar er dan nog iets mee móéten is nog leuker! :-)
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was nog niet zo makkelijk die prijsvraag. We zijn er best een tijd mee bezig geweest.

      Verwijderen
  3. Echte kunstenaars Noortje, bij ons aan de kust zijn de zandsculpturen ook een jaarlijks terugkerend evenement. Je kan er blijven naar kijken en telkens iets nieuws ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super mooie sculpturen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi om te bezoeken hé zo'n zandsculpturen!
    Ik ben er al een paar keer naar toe geweest en iedereen keer heel erg verbaasd: hoe doen ze het toch?!

    BeantwoordenVerwijderen