Een Ommetje in de buurt van mijn huis 27-02-2022

Omdat het zondag 27 februari prachtig weer was besloot ik een stukje te gaan wandelen in de buurt van mijn huis. Omdat het compleet nieuwe Winkler Prins scholengemeenschap nagenoeg af is besloot ik daar langs te gaan. Trouwens dit is niet ver van mijn huis vandaan. Voordat er met de bouw begonnen kon worden was er veel weerstand vanuit de omliggende wijken.
Trouwens het was ook een mooie gelegenheid om mijn nieuw cameraatje uit te proberen.
Wie lekker beweegt doet het ook beter op school. Dat is de gedachte achter het Leer- en Sportpark.
De oude tribunes van het stadion van SC Veendam, de kunstgrasvelden van voetbalclub Veendam 1894 en daar tussendoor een breed looppad van rode stenen dat is de aorta van het park. En dan is er natuurlijk de Skills Garden,  die uit twee zones bestaat. Deze laagdrempelige, veelzijdige sport- en spel accommodatie van 6300 vierkante meter is ontworpen volgens het Athletic Skills Model. Dit gaat uit van tien grondvormen van bewegen en heeft een bijzonder kleurrijke en speelse inrichting.
Het was bijzonder druk in het sport en spelpark. Eigenlijk wist ik niet dat het daar was. Omdat er overal kinderen speelden heb ik er niet echt foto's gemaakt want dan zouden er allemaal kinderen opstaan en dat doe je natuurlijk niet.
Ook stond er een mozaïekbank die herinnert aan de tijd dat Sportclub Veendam nog een prof voetbalclub was voordat het in 2013 failliet ging. 
Hierna ging ik via een fiets/voetpad richting het golfterrein waar je vrij mag wandelen op de geasfalteerde paden.
Ik kwam langs de begraafplaats waar geen ingang is aan deze kant maar ik was vrijdag nog naar het graf van Manlief geweest. Ik heb toen een bakje met voorjaarsbloeiers op het graf gezet. Het was vrij druk met wandelaars en fietsers maar dat was ook geen wonder met dat mooie weer.
Het lijkt erop dat iedereen in mijn woonplaats een hond heeft want ik kwam alleen maar wandelaars tegen met honden.
Ik heb geen omgewaaide bomen gezien maar maar soms zag ik toch wel dat er takken waren afgebroken.
Toen ik bij een sloot aankwam zag ik net de kop van een reiger maar toen ik er na toe liep om hem op de foto te zetten vloog hij op. Maar even verder op ging hij weer zitten aan de slootkant. om even later weer in de sloot af te dalen om te gaan vissen.
Ik nam niet veel later een pad dat weer mijn woonwijk inging. Ik nam een foto van de zon die in het water scheen en was benieuwd hoe deze zou worden. 
Ik kwam langs een singel waar krokussen bloeiden en eenden hun middagdutje deden. Ook lagen er verschillende hopen met takken van het snoeien wat er deze week in mijn wijk is gebeurd. 
Niet veel later zag ik vanaf een voetpad de brug die naast mijn huis ligt. Het was een heerlijk wandelingetje en ik heb wat kunnen oefenen met mijn nieuw cameraatje. Ik ben zelf niet ontevreden over de foto's.

 

19 opmerkingen:

  1. Dat was nog eens lekker weer om een wandelingetje te maken en een mooie gelegenheid om het nieuwe cameraatje uit te proberen. De foto's zijn toch best wel aardig gelukt;)

    Je zusje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De foto's zijn in iedergeval een stuk beter dan met mijn oude cameraatje🙂

      Verwijderen
  2. Zeker een leuk wandelingetje! En je foto's mogen er zijn. Al zou ik sommige met een eenvoudig programmaatje (ik heb iets van microsoft zelf, picture manager, ietwat donkerder maken.. zoals die met de paarse krokusjes. Tegen de zon in is ook goed gelukt.. ik vind met míjn nieuwe camera, dat ik dan wel heel erg opvallende rode zonnevlekken krijg.. jammer. bij jou zijn die een stuk minder opvallend.
    Wij waren toruwens afgelopen zondag in het Zuidelijk Randpark (een ander stuk ervan dan waar ik vorige week was en over postte).. is net zo'n soort gebied met veel met riet omzoomde waterpartijen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergat ik nog.. ik vind dat echt een práchtige bank! :-)

      Verwijderen
    2. Ik heb niet zo'n programmaatje op mijn laptop hoewel ik wel mijn foto's eenvoudig kan bewerken. Ik moet trouwens erg wennen om mijn foto's op de laptop te krijgen. Ik had eerst een Nikon cameraatje en had daar software voor op mijn laptop. Ik ben niet zo handig wat zulk soort dingen betreft.
      Het stukje waar ik wandelde ligt vlak bij mijn huis. Er is bij die nieuwe school ook een mozaïekbankje maar daar zat het hek op slot en kon ik er niet bij gaan kijken. Trouwens ik was vandaag in Winschoten daar hebben ze ook verschillende mooie bankjes.

      Verwijderen
  3. De foto's zijn goed gelukt zeker nu je er voor het eerst actief mee aan de slag bent. Sommige zijn ook erg mooi van kleur zoals die tegen het zonlicht in, of de weerkaatsing in het water. Ook kunnen de vogels nu mooi dichtbij gehaald worden. Denk dat het een goede aankoop geweest is :-)
    Liefs GeZet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet toch een beetje weten hoe ik redelijke foto's kan maken voor ons eerstkomend uitstapje.

      Verwijderen
  4. ideaal weer voor een ommetje Noortje

    het is altijd wennen aan een nieuwe camera

    maar dit lijkt me wel een goede aankoop

    prettige avond

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker rustig en natuur daarzo. Dat buiten sporten is erg modern tegenwoordig, maar binnen ook. Niks voor mij, ik wandel liever.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wandel ook liever en sporten in groepsverband of een sportschool vind ik niets.

      Verwijderen
  6. Het is een rustige buurt met veel afwisseling.
    Plaats voor de natuur die een beetje droomt in de zonnestralen.
    Daar word je toch gelukkig van. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben erg tevreden met mijn woonomgeving.
      Was echt een heerlijke wandeling en ook fijn om te zien dat er veel ouders met kinderen weer gezamenlijk met hun kinderen in het sportpark konden komen. Dan heb je inderdaad een geluksgevoel als je na zo'n wandelingetje thuis komt.

      Verwijderen
  7. We kunnen in ieder geval stellen dat je camera het prima doet. Ja, sport en spel, niet alleen goed voor kinderen maar ook wij volwassenen kunnen er veel aan hebben. Flink bewegen is gewoon gezond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben inderdaad niet ontevreden over er mijn cameraatje.

      Verwijderen
  8. Heerlijk, en wat leuk, zo'n leer- en sportpark, dat mogen ze hier ook wel maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat sportpark hebben ze hier gemaakt na voorbeeld van zo'n soort park wat in Almere is.

      Verwijderen
  9. Mooie buurt om te wandelen. Weer werkte echt mee met mooie blauwe luchten. Wat is daar veel te zien. Stadion ziet goed uit. Bankje is zeker apart om te zien met voetbal erop er staan. Reiger lekker aan de waterkant te genieten. Mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen