Sint Nicolaastocht Aalsmeer 24-11-2012


Traditioneel neem ik ook dit jaar weer met mijn zusje deel aan de Sint Nicolaas wandeltocht in Aalsmeer. Altijd een leuke reden om een lang weekend naar haar toe te gaan.
Dit jaar schrijven we ons in voor de 15 km, 10 km meer dan vorige jaar. Vorig jaar was ik al blij dat ik toen na mijn gebroken voet de 5 km kon doen.
Ook dit jaar gaat de tocht weer voor een groot deel door de bebouwde kom van Aalsmeer en als we op de routebeschrijving zien dat er ook weer de mogelijkheid voor een rust is in café Sportzicht verheugen we ons al op de heerlijke appeltaart die we daar 2 jaar geleden genomen hebben.
Wel een kleine wereld
In het begin is het wel een kleine wereld want het is nogal mistig. Maar beter mist dan regen.Wanneer we op ongeveer de helft van de tocht zijn is er de rust in Sportzicht. Helaas hebben ze deze keer niet de eigengemaakte appeltaart maar er is wel gevulde speculaas. Nu ja, bij een sint Nicolaas past speculaas ook eigenlijk beter dan appelgebak en we nemen dit dus dan ook. we hebben hier dan ook geen spijt van want de gevulde speculaas smaakt verrukkelijk.
Verder gaan we weer, we komen langs de Westeinder plassen  en lopen nog een stuk door een park waar we een kinderboerderij passeren om tenslotte weer in het Startbureau Health en sportclub terug te komen.
De speculaas smaakte heerlijk
We vinden dat we wel een broodje kroket verdiend hebben en wanneer ik dit wil bestellen zeggen ze dat ze net alles schoon gemaakt hebben. Vreemd er moeten nog heel wat wandelaars binnenkomen die langere afstanden gelopen hebben.
Mijn zusje komt met het voorstel om dan maar naar het pannenkoekenrestaurant in het Amsterdamse Bos te gaan om hier een pannenkoek te gaan eten. Nu geen slecht plan want hier genieten we van een heerlijke pannenkoek en het is ook nog een gezellige locatie.

Ook dit jaar heb ik weer van de tocht genoten. Ook altijd leuk om het weekend bij mijn zusje te zijn. De tocht was wel minder dan 15 km. Het weer viel gelukkig mee.
















foto 1: Misschien toch dit park eens in mei bezoeken
foto 2: Ik vind reigers er altijd zo zielig uitzien met hun hoge rug
foto 3: Ik te midden van een heksenkring
foto 4: Mijn zusje was niet bang voor deze koe
foto 5: de pannenkoeken smaakten prima na zo'n wandeltocht          

5 opmerkingen:

  1. Euhmm..stier?? die heeft daar onderaan niet zó'n ding hoor..dat lijkt me toch echt een uier! hahahahaa!
    Leuke tocht! En wandelen met je zussie is natuurlijk het leukste dat er is..daar kan ik over meepraten hahahaaa!
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk, ik heb het direct veranderd.

      Verwijderen
    2. Hehe..nou, dat had nu ook weer niet zo direct gehoeven hoor..het is een beetje tweeslachtig beest hè. Hij heeft horens waar ze stieren vaker mee afbeelden dan koeien en een mannenvest met strik aan..maar die uier klopt dan toch niet hé!
      ;-)

      Verwijderen
  2. Volgend jaar zeker weer :)

    Hermus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk doen we het volgend jaar weer. Is toch traditie geworden.

      Verwijderen