Eindelijk dan toch stel ik, Figo de nieuwe kater van Noortje, me voor (09-04-2023)

Eindelijk na veel gezeur van mijn nieuwe vrouwtje zal ik me dan maar eens voorstellen. Ik heb er lang over moeten nadenken want bij mijn vorige vrouwtje hoefde en ging ik nooit op de laptop. Sinds 21-02-2023 woon ik bij haar nadat ik eerst in Leeuwaarden woonde. Omdat mijn voorganger plotseling was overleden zocht mijn huidige vrouwtje een nieuwe kater en via via hoorde ze over mij. Waar ik eerst woonde had ik een heel lief vrouwtje maar omdat ik doodsbang was voor de F35 vliegtuigen die vaak over het huis vlogen en omdat ik mijn broertje opeens niet meer kon uitstaan had ze met pijn in haar hart besloten om voor mij een ander goed huis te zoeken.
Nadat mijn huidige vrouwtje de onderstaande foto's van me gezien had was ze al gelijk verliefd op me geworden heeft ze me gezegd. En nadat ze mij in het echt zag was ze gelijk verkocht.
Mijn naam is Figo en ik denk dat mijn vrouwtje de t niet kan uitspreken want ik heette bij het andere vrouwtje Figot. Ik ben geboren op 30 april 2018 en word dus eind van de maand al vijf jaar. Ik moet zeggen dat ik nog wel wat moet wennen en ik ben ook nog steeds niet in de tuin geweest. Ik vind het wel fijn dat ik hier ook op het voeteneinde van het bed van het vrouwtje mag slapen. Vrouwtje zegt dat ik naar buiten mag als zij ook buiten zit want omdat ik nogal een schijtertje ben vind ze het nog eng om me buiten te laten zonder toezicht.
Afgelopen maandag ben ik voor mijn APK keuring en mijn injecties bij de dierenarts geweest. Ik ben in topconditie zei de dierenarts en hij vond mijn witte snorharen zo mooi.
Toen ik de eerste week bij bij nieuwe vrouwtje was kreeg ik cadeautjes, kaarten over de post. Ook was er een pakketje met de post.
In dat pakje zaten speeltjes en lekkers. Vrouwtje heeft gezegd dat ik de gevers (inclusief een hond) hier nog hartelijk voor moet bedanken. Het lekkers smaakte me goed en de speeltjes vind ik heel leuk.
Nu ik heb gedaan waar ze al steeds om zeurde en ik weet nog niet of ik er een gewoonte van ga maken om af en toe eens iets op haar blog te schrijven.
KOPJES VAN FIGO

 

21 opmerkingen:

  1. Wat leuk iets van je te lezen lieve Figo. Ik hoor mijn vrouwtje wel steeds iets over je vertellen echter nu zie ik ook hoe je eruit ziet. Ik lees dat je nog niet buiten geweest bent, zelf kom ik nooit buiten dat hoeft voor mij ook niet, ik bekijk alles wel vanachter het raam, dat is wel zo veilig :-). Wat leuk dat je cadeautjes en kaartjes hebt gekregen als welkom bij je nieuwe vrouwtje, dat vond je vast fijn. Mijn vrouwtje vertelde dat je gek bent op kaas dus heeft zij je kaassnoepjes gegeven, dus zullen intussen al wel op zijn ;-)
    Laat binnenkort weer eens horen hoe het met je gaat door iets op de blog van je vrouwtje te schrijven, dat zou ik erg fijn vinden om te lezen.
    Liefs Happy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kaassnoepjes van je vrouwtje zijn inderdaad al op maar het vrouwtje van Joris bracht kaassnoepjes mee toen ze kwam om mij te bewonderen. Van het vrouwtje moet ik af en toe iets op haar blog schrijven heeft ze al gezegd.

      Verwijderen
  2. Hoi Figo,

    Leuk hier over je te lezen, veel plezier bij je nieuwe baasje en in je nieuwe huis. Doorgaans moeten kattebeesten 6 weken binnen blijven om te wennen aan hun nieuwe huis, en het oude huis te vergeten. Daarna is het buiten wennen. Hier onder de aanvliegroute van Schiphol merk ik niet dat katten zich iets aantrekken van vliegtuigen, maar een Airbus of Boeing is natuurlijk niet te vergelijken met een jachtvliegtuig.
    Hier vindt Loki de dentabites van Whiskas heel erg lekker!
    Vriendelijke groet
    Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind alle harde geluiden eng. Vrouwtje zegt dat Loki een poot mist omdat hij tussen een zonnescherm heeft gezeten maar er prachtig uitziet.

      Verwijderen
  3. Hallo Figo, wat een leuke log, maar ook wel een beetje verdrietig dat je mede door de vliegtuigen bent verhuist.
    Ik weet zeker Figo dat je bij Noortje het heel goed hebt met een mooie tuin.
    Leuk je te leren kennen en hoop nog meer leuke verhaaltjes in de toekomst. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het was wel jammer dat ik niet in Leeuwarden kon blijven wonen want ik had daar ook een heel lief vrouwtje. Ik ben een angsthaas en moet niks van harde geluiden hebben. Vrouwtje heeft ook al de Comtaise klok in de kamer stil moeten zetten want die heeft 3 bellen en sloeg ieder kwartier en dan dook ik in elkaar van schrik.

      Verwijderen
    2. Mijn oudste heeft ook twee katten, broertjes, die zijn ook ban voor harde geluiden en vreemde over de vloer.
      Lief dat je de klok hebt stil gezet. Hans

      Verwijderen
    3. Ik ben niet bang voor vreemden over de vloer maar harde geluiden vind ik niks. Soms rijdt hier een brommer rdoor de wijk die enorme herrie maakt en ik kruip dan ineen van angst. Vrouwtje doet alles eraan dat ik mij zo prettig mogelijk bij haar ga voelen en daarom heeft ze die klok stil gezet.

      Verwijderen
    4. Had vroeger ook katten, die vonden ze altijd wel een smakelijk hapje. Hans

      Verwijderen
  4. Hoi Figo, ik hoorde al van mijn vrouwtje dat jij een prachtige vacht hebt. Wat een mooie witte snorharen heb jij zeg, om jaloers op te worden. Het is helemaal niet erg dat jij een "schijtertje" bent. Natuurlijk moet je ook aan alle nieuwe dingen wennen. Ik woon samen met mijn vrouwtje in een flat en kom alleen buiten op het balkon als mijn vrouwtje ook thuis is. Mijn vrouwtje en ik hopen toch echt wel dat jij nog veel en vaak van die leuke verhaaltjes zal schrijven.
    Dat jij zo gek op kaas bent. Leuk om te weten en voor jouw kattenverjaardag zou ik er maar véééééééééél vragen.

    Liefs Joris

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vrouwtje moet ook oppassen als ze kaas op haar brood heeft gedaan want ik zou zomaar een stukje kunnen stelen, haha. Vrouwtje vindt mijn snorharen ook zo mooi bij mijn zwarte vacht.

      Verwijderen
  5. Figo is bij jou welkom. Prachtig om te zien. JE zult veel plezier hebben. Lieve kopje heeft Figo. Leuke naam. Gelukkig is gezond. Leuke cadeautjes heb je gekregen via over de post. Leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn vrouwtje is inderdaad heel blij met me maar ik moet nog wel een beetje wennen.

      Verwijderen
  6. Figo , je hebt het goed getroffen

    en je zult ons beslist mooie verhaaltjes vertellen

    groeten aan Vrouwtje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja vrouwtje heeft gezegd dat ik af en toe wat moet schrijven want dat deed Solo ook.

      Verwijderen
  7. Wauw Figo.. wat een prachtige kat ben jij.. jij bent vast genoemd naar die knappe Portugese voetballer.. die vond ík in ieder geval erg knap en jou óók! Dat kadootje was graag gedaan hoor.. en daar had jouw vrouwtje alláng zelf voor bedankt.. want zo is zij.. een hele toffe, dus jij boft echt wel! Jij zal vast héél erg snel gewend zijn.. en vérwend hahahaaa! Onze Jaxon hier is ook een schijterd, maar dat zijn de liefsten zeggen wij altijd.. dus dat zal jij ook wel zijn dan hè!
    Heel veel geluk en plezier met je nieuwe bazinnetje en op je nieuwe stek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet of ik naar die voetballer genoemd ben want die ken ik niet. Ondanks dat mijn vrouwtje al bedankt had is het wel zo netjes om zelf ook te bedanken zegt mijn vrouwtje. Ja ik hoop dat ik door mijn nieuwe vrouwtje verwend ga worden want mijn vorige vrouwtje heeft mij ook altijd erg verwend.

      Verwijderen
  8. Oh, geweldig dat je je nieuwe vrouwtje gezelschap bent gaan geven. Daar zal ze erg blij mee zijn. Je leeft wel in de toekomst, want 21-04-2023 moet het nog worden :) Ik wens jullie heel veel plezier samen en let maar goed op elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn vrouwtje heeft de datum veranderd, het moet 21-02-23 zijn. Ik vind het niet zo makkelijk om met mijn kattenpoten te typen. Ze schieten nogal snel naar een verkeerde toets.

      Verwijderen
  9. Welkom, ook op de blog, Figo!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vrouwtje zegt dat ik af en toe iets moet schrijven op haar blog. Nu dat kan ik nog niet beloven.🐈‍⬛

      Verwijderen