Solo, mijn kater, overleed vandaag precies één jaar geleden plotseling 26-01-2024

Vandaag is het 1 jaar geleden dat mijnlieve kater Solo plotseling overleed. Hij had een grasspriet in zijn keel en neusholte gekregen die operatief verwijderd moest worden. Een in principe eenvoudige ingreep. Helaas is hij niet goed uit de narcose gekomen. Ik mis hem nog steeds vooral zijn zachte pootjes om mijn hals. Hij voelde het aan als ik verdrietig was want hij kwam er dan altijd aan om zijn pootjes om mijn hals te slaan.

Figo, die ik nu heb is ook heel lief maar toch weer anders dan Solo maar van hem hou ik ook heel veel.

20 opmerkingen:

  1. Begrijpelijk dat je Solo mist, omdat hij je zo goed aanvoelde.
    Gelukkig is er nu Figo met een ander karakter echter ook een bijzondere kater.
    Maar de 1 onder handbereik wil niet zeggen dat je de ander nier meer mist in je hart.
    Sterkte vooral vandaag waarin je waarschijnlijk extra aan Solo zult denken en de onverwachte manier waarop dit ging.
    Liefs GeZet en Happy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat jij de dag ook nog goed kan herinneren. Eerst werd ik gebeld dat de ingreep goed was gegaan en een half uur later belde de dierenarts dat hij dood was. Zo onwerkelijk.

      Verwijderen
  2. Sommige huisdieren voelen dat beter aan dan de andere inderdaad.. onze eerste hond Lennox kwam altijd met z'n kop op m'n schoot staan als ie merkte dat ik verdriet had.. zo lief is dat hè. Maar ook al deed Axel en doet Jaxon dat niet, ik heb die niet minder lief.. en ik mis Lennox en Axel even hard. Een volgend beestje in je leven geeft weer nieuwe liefde en vooral veel afleiding in het begin, van het verdriet en gemis, maar nemen het nooit weg.
    Sterkte vandaag hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sommige katten zijn heel uniek, daarom hecht je erg aan zo’n beestje. Helaas hebben ze niet het eeuwige leven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn een onderdeel van je leven en daarom hecht je je aan ze.

      Verwijderen
  4. altijd triest om een huisdier te verliezen Noortje

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Solo had de gave om jou te troosten door zijn pootjes in jouw hals te leggen. Het was bijzonder hoe hij het aanvoelde. Solo was uniek en koester de herinneringen.

    Je zusje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hij was zeker uniek maar Figo doet ook zijn best om uniek te worden.

      Verwijderen
  6. Knuffel uit Brugge, Noortje. Ook een poes vergeet je niet...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lieve herinnering aan Solo 😻
    Er gaat niets boven de 1ste 😻 liefde.
    Veel sterke.

    Baasje van Toos 🐔 & Toos🐔en Ben 🐾 uit Amstelveen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Baasje van Toos 🐔 & Toos 🐔 en Ben 🐾 uit Amstelveen bedankt voor je lieve woorden.

      Verwijderen
  8. Sterkte! Ik weet wat het is. Ik mis mijn oude kater ook nog steeds. Tenslotte was deze 19 jaar lang bij me maar ook alweer 10 jaar niet meer bij me. Beesten kunnen zo'n indruk op je maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dieren stellen je nooit teleur en zijn altijd blij als je weer thuis komt ook katten.

      Verwijderen
  9. 1 jaar geleden alweer. Wat gaat de tijd vreselijk hard. Het leek pas nog geleden dat niet meer is. Solo was mooie poes om te zien. Heeft wel mooie herinnerging voor jou gehad. Veel sterkte. 🐱

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach ja, kater Solo een look a like mijn kat.
    Een trieste loop van omstandigheden, heel verdrietig.
    Ja je diertjes in huis voelen maar al te goed wanneer je verdriet of ziek bent.
    Ze komen je dan graat troosten, sterkte Atti. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja je schreef vaak dat hij op een kat die jij gehad had leek. Het was een hele bijzondere kat en hij kwam uit het asiel.

      Verwijderen