Figo, de kater van Noortje aan het woord 14-01-2024

Mijn vrouwtje zei dat het de hoogste tijd was dat ik weer eens iets op haar blog zou schrijven. Nu dat doe ik dan maar om haar te plezieren maar ik zie er toch eigenlijk het nut niet zo van in. Bij mijn vorige vrouwtje heb ik dat nooit hoeven te doen en ik heb ook eigenlijk niet veel te vertellen. De laatste maanden kom ik eigenlijk niet buiten want ik wil het liefst als ik buiten ben dat het vrouwtje er ook is en die komt met dit weer niet buiten zitten. 
Ook kan ik niet in de blokhut, die ik onze tuincaravan noem, omdat die in de winter niet open gaat. Die tuincaravan vind ik zo'n fijne plek om in te liggen en als ik bijvoorbeeld even met het vrouwtje mee ga om vuil in de vuilnis te gooien dan hol ik naar de deur van de tuincaravan om te kijken of de deur misschien ook open is, maar helaas.
Wat wel heel tof is is dat ik een XXL krabpaal gekregen heb. Ik lig graag hoog en omdat vrouwtje hem voor het raam heeft gezet kan ik heel goed uitkijken als ik er boven inzit of lig. Vrouwtje lokte me gelijk erop met kattensnoepjes maar ik had er toch wel opgegaan hoor!
Ook vind ik het fijn om 's nachts op mijn slaapdeken op het voeteneinde van het bed van het vrouwtje te slapen.
Vrouwtje zegt dat ik veel te wild ben want ik vlieg soms als een gek de trap op en glijd dan soms treden naar beneden en ik ben ook zelfs al een keer van de trap gevallen.
Ik probeer ook vaak mijn vrouwtje behulpzaam te zijn. Ik kijk dan bijvoorbeeld in de voorraadlade als zij een boodschappenlijstje maakt wat er allemaal nodig is.
Ik was wel blij dat Oud en Nieuw voorbij was want ik was doodsbang van die harde knallen. Harde geluiden daar ben ik heel bang voor want ik ben immers niet voor niets verhuisd naar mijn huidige vrouwtje. Waar ik eerst woonde kwamen de F35 vliegtuigen regelmatig over en kreeg ik altijd bijna een hartstilstand. Ik vond het wel heel verdrietig om mijn toenmalige vrouwtje te gaan verlaten want ik had het daar heel goed en ze was heel lief voor me.  Maar ik moet zeggen dat ik nu goed gewend ben bij mijn nieuwe vrouwtje en ze is ook heel lief.  Al met al heb ik niets te klagen.

Lieve Kopjes Figo

24 opmerkingen:

  1. Hi Figo, toch wel weer leuk om van jou iets te lezen.
    Dus als ik het goed lees ben jij al een hele poos niet buiten geweest.
    By the way het is voor jou ook niet verstandig om nu de straat op te gaan.
    Buiten donker en jij heb een zwarte jas
    Oooho wat lekker een eigen dekentje op het bed waar jij ook mag slapen.
    Nou ik mag niet bij m'n vrouwtje slapen, omdat ik feest ga vieren.
    Wat heb jij een giga toren zeg.

    Liefs neef Joris🐱

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ik niet buiten geweest ben de laatste tijd is mijn eigen keuze. In het donker mag ik al nooit buiten i.v.m. mijn zwarte jas. Die giga toren is echt een succes kan er zo mooi op uitkijken en ook op slapen.

      Verwijderen
  2. Hoe fijn, Figo, je weer eens te zien/te lezen! Vrouwtje behandelt jouw als een prinsenkind, zeker weten. Geniet verder hé, en goed voor vrouwtje zorgen!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vrouwtje zei dat sommigen het leuk vinden om af en toe iets van me te horen en dat blijkt wel. Ik word inderdaad als een prinsenkind behandeld. Ik probeer echt lief voor het vrouwtje te zijn en haar gezelschap te geven.

      Verwijderen
  3. Toch wel heel erg leuk om jouw avonturen thuis te lezen hoor Figo.. en je knappe verschijning op vele mooie foto's weer es te zien! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk een samenvatting van je avonturen te lezen Figo. Terecht dat je nu even niet buiten mag, het is buiten brrr koud dus ook niet aan te raden om lang buiten te zijn. Lezend zie ik dat vrouwtje je wel door en door verwend, mooi slaapkleed, hoge krabpaal, geniet er maar van, en lief zijn voor haar hé wildebras :-)
    Liefs GeZet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ik een wildebras ben hoor je zeker weleens van mijn vrouwtje? Jij merkt dat toch nooit als je mijn oppasvrouwtje bent want dan gedraag ik me toch altijd perfect volgens mij?

      Verwijderen
  5. Hallo Figo,
    Leuk dat je weer op de blog bent.
    Samen naar buiten is ook veel gezellige, ik weet wat je bedoelt Figo.
    Jammer van de tuincaravan, maar binnen heb je een mooi kasteeltje.
    Je bent een heerlijke kat Figo, je rolt van de trap en help de voorraad te controleren.
    Gelukkig kunnen jullie het samen goed vinden, Riet is wel een lieverd. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik volg mijn vrouwtje door het hele huis. Toch zal ik blij zijn als we weer in of bij de tuincaravan kunnen zitten.

      Verwijderen
    2. @ er zijn wel hulpmiddelen om een clipje van een conservenblik te openen.
      Zelf gebruik is wel eens een steel van een vork of lepel. Hans

      Verwijderen
    3. @ ik ga weer voor de overwinning van de diabetes.

      Verwijderen
    4. Ik gebruik ook wel eens een steel van een vork of lepel.

      Verwijderen
  6. Nou Figo, ik geloof dat je het wel goed getroffen hebt, en af en toe een blog schrijven kan geen kwaad. Dat is juist goed voor je denk ik. Je kunt dan ook zien en lezen wie er allemaal het blog van je vrouwtje lezen en ons zo ook een beetje leren kennen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja jou ken ik al een beetje. Vrouwtje lees jouw blog altijd en dan lees ik mee. Ik zie ook weleens een foto van je lieve hond Bentley die je altijd vergezeld op je wandelingen.

      Verwijderen
  7. Figo heeft wel naar zin bij jou. Mooie grote krabpaal heeft Figo. Blog schrijven is helemaal niet erg. Juist leuk over je kat te praten. Figo is wel heel erg nieuwsgierig. Leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet wel wennen om op vrouwtje haar blog te schrijven. Bij mijn vorige vrouwtje hoefde dat niet maar ik heb beloofd dat ik af en toe wat zal schrijven.

      Verwijderen
  8. Figo je hebt het goed getroffen bij je vrouwtje

    en zo'n krabpaal lijkt me de max

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn vrouwtje heeft het ook met mij getroffen 😹😹😹😹😹😹 Die krabpaal is inderdaad geweldig.

      Verwijderen
  9. Wat leuk! Weer een prachtig verhaal van Figo.
    Het is zo mooi beschreven dat je het voor je ziet gebeuren.
    Hoe Figo geniet van de liefde en verwennerij van zijn vrouwtje!
    Prachtig😻

    Baasje van Toos 🐔 & Toos 🐔 en Ben 🐱 uit Amstelveen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat jullie (Toos & Toos en Ben(jamin)) uit Amstelveen en reactie achterlaten. Het doet me goed om te lezen dat jullie mijn belevenissen leuk vinden om te lezen.

      Verwijderen
  10. Wat een mooi verhaal, Loki is er jaloers op, al komt dat ook omdat Figo net als meeste andere katten 4 pootjes heeft en hij er een mist na een aanvaring met een zonnescherm. Een grote krabpaal heeft hij ook, en 2 mandjes en 2 schoenendozen waarin je heerlijk kunt slapen. Maar zo’n tuincaravan, dat ontbreekt hier wel. De buren hebben wel veranda’s geplaatst zodat je veilig voor regen en wind kunt schuilen, maar een caravan met automatisch vullende etensbak, die gaat op zijn wensenlijste voor Sinterklaas 2024.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anoniem = Frank103

      Verwijderen
    2. Ik geloof dat Loki zich heel goed met 3 pootjes kan redden en het hem aan niets ontbreekt. Dat Figo een tuincaravan heeft komt omdat de tuin anders veel te groot is en dit weer een stukje onderhoud scheelt en het ook heerlijk is om op het terrasje te zitten. Figo vindt het heerlijk om er op een tuinstoel te gaan liggen slapen (moet wel kijken of ik hem niet opsluit als ik de deur dicht en op slot doe)

      Verwijderen