Tour de Force wandeltocht Barneveld 08-06-2013

Vandaag wordt de Tour de Force in Barneveld gehouden. Dit is een evenement waarbij fietsen, wielrennen, skeeleren of wandelen op het programma staan. Ik heb al jaren achtereen hier de wandeltocht gedaan. De eerste jaren 25 km en de laatste jaren 40 km. Aangezien de pijn in mijn scheenbeen nog niet echt helemaal weg is besluit ik het deze keer maar bij de 15 km te houden hoewel ik het wel jammer vind.
Mijn "anti-tekenbroek"
Omdat ik in het verleden al 2x door een besmette teek op de Veluwe ben gebeten besluit ik om mijn “anti-tekenbroek” aan te doen want ik heb geen zin om weer eens weken antibiotica te moeten gaan slikken.
Wanneer ik bij de Veluwehal arriveer staan er voor de ingang ik weet niet hoeveel racefietsen dus er is genoeg animo voor wielrennen. Ik schrijf me in voor de 15 km en na een kop koffie begin ik aan mijn tocht. De route is prima bepijld en bij gevaarlijke oversteek plaatsen wordt dit ook duidelijk aangegeven. Omdat ik hier al veel vaker gewandeld heb kan ik de route over de verharde wegen wel dromen. Als ik er ongeveer 8 km heb opzitten is er de mobiele controle post waar we gratis drinken, fruit en een krentenbol krijgen.
Een pad wat ik nog niet eerder tijdens
een Tour de Force wandeltocht liep
Vanaf nu wordt de route voor mij onbekend want omdat ik nu maar 15 km loop ga ik binnendoor naar de rust en stempelpost dierenhotel “Donkervoorterhof”. Zoals ieder jaar krijg ik hier ook weer gratis drinken en een hard gekookt ei (we zijn tenslotte in Barneveld) Deze post wordt bemand door kinderen en ik geef ze iets in hun spaarpot (hoewel ze zeggen dat het gratis is) Ik ga even in de tuin zitten want ik denk dat het toch wel beter is om even te rusten.
De stempelpost bij het dierenhotel
Ik spreek hier nog even met een man die deze keer ook maar 15 km loopt i.v.m. een pijnlijke heup. Deze man zegt dat hij de laatste tijd ook wel wat te veel heeft gewandeld o.a. een Kennedymars. Voordeel van de 15 km is dat hij nu met zijn kleinzoon wandelt en  hij hoopt dat deze net als hij door het wandelvirus besmet zal raken. Nu het lijkt daar wel op want zijn kleinzoon vindt het prachtig en heeft vorige week ook al met hem 10 km gewandeld. Het wordt weer tijd dat ik verder ga en de laatste 4 km zijn om voor dat ik het weet en meld ik mij af. Naast een medaille krijg ik ook een waterdichtzakje voor mijn mobiele telefoon.

Het was prima wandelweer. Het voordeel van een korte afstand is dat de starttijd later is en dat het dan al warmer is zodat ik alleen maar een dun jasje bij me had. Het leuke van deze tocht is altijd dat de wielrenners altijd aardig zijn. Wielrenners hebben het meestal niet op wandelaars bij wandeltochten, ze foeteren nogal eens als je niet snel genoeg opzij gaat maar bij de Tour de Force is de sfeer tussen wandelaars, skeelers en wielrenners heel gemoedelijk.
Het voordeel van dat ik maar 15 km liep was dat ik nu toch nog een andere stukje gewandeld heb dan andere jaren want de routes zijn ieder jaar gelijk.
Mijn GPS gaf aan dat ik 17,2 km gewandeld heb en ik heb weinig last van mijn scheenbeen gehad tijdens het wandelen. Nu maar even afwachten hoe het de aankomende week wordt want Nijmegen komt steeds dichterbij.


2 opmerkingen:

  1. Oei nog een keer..al zó vaak gebeten door een besmette teek? Ik gelukkig nog nooit..maar ik kijk er ook altijd wel voor uit! We hebben een kennis die de ziekte van Lyme daadwerkelijk kreeg en die nu voor maanden zoet is met allerlei ziekenhuisbehandelingen..niet leuk zoiets!
    Een mooie tocht dus weer..en 15km vind ik eigenlijk wel de leukste afstand..je hebt nog wat aan de rest van je dag dan hehe.
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gedaan Atti, groetjes Henk en Janny

    BeantwoordenVerwijderen