Aan de zijlijn.

Helaas hangen mijn wandelsokken aan de wilgen (figuurlijk dan) want ik kan dit jaar niet met de Drents Friese Woud Wandelvierdaagse meedoen die van 26 t/m 29 mei gehouden wordt in Diever. Het zou de tiende keer geweest zijn dat ik deze zou lopen maar door de operatie aan mijn schouder moet ik hier helaas van afzien.
Toch zijn we weer op de camping waar we de andere jaren ook altijd stonden want Heleen gaat wel 4 x 30 km lopen als training voor Nijmegen en dan overnacht ze bij mij in de caravan en manlief gaat die dagen dan naar huis. Trouwens op de camping is het ook altijd weer leuk om er ieder jaar weer dezelfde wandelaars te ontmoeten.

De eerste dag komen de wandelaars vlak langs de camping en hebben ze een rust in het Dorpshuis van Wapse. Manlief en ik gaan daarheen om haar voor de laatste 5 km van die dag aan te moedigen en daarna zet manlief mij bij de start en finishlocatie af terwijl hij naar huis gaat en ik op de binnenkomst van Heleen wacht. Ik vind het wel jammer dat de start en finishlocatie dit jaar niet meer in het Dingspilhuus is want ondanks dat dit erg verouderd was vond ik het er altijd wel heel gezellig. Als Heleen binnen is besluiten we dan ook om gelijk maar naar de camping te gaan.

Heleen heeft er een dag wandelen opzitten en ik doe overdag de oefeningetjes die die fysiotherapie me meegegeven heb.

Heleen en ik hebben afgesproken dat we net als vorig jaar buiten de deur gaan eten want het is natuurlijk ook een beetje vakantie, vooral voor mij.

Ondanks dat ik niet mee kan wandelen krijg ik toch af en toe en fotootje per Whatts app opgestuurd zodat ik toch nog iets kan zien ik de prachtige omgeving waar de routes dit jaar weer doorgaan.

Het is leuk voor Heleen dat Karin zaterdag en zondag ook komt wandelen want het is natuurlijk wel gezellig om samen 30 km te wandelen hoewel je bij een wandeltocht altijd wel snel een praatje maakt met de een of ander.

Op zaterdag krijgen Heleen en Karin support van Heleen haar ouders bij een rustpost, haar ouders doen dit heel vaak als er een meerdaagse tocht gelopen wordt.

Nadat Karin en Heleen hun 30 km er voor vandaag hebben opzitten komen haar ouders ook nog even naar de camping.
Gezellig word ik ook nog gesupport, ha,ha.

Vanavond gaan Heleen en ik bij een Chinees eten waar een lopend buffet is. Vorig jaar waren wij daar ook en gezien de prijs was het zeker de moeite waard en ook nu hebben we er geen spijt van dat we er zijn.

Vandaag hebben Heleen en Karin hun laatste rust bij restaurant "Hoeve aan de Weg", hier was vaker een rust en dan kwam manlief hier altijd naar me toe. Vandaag is hij al weer vroeg terug gekomen en gaan we er nu samen naar toe om hun te supporten voor hun laatste 5 kilometer.

Heleen heeft er in 4 dagen 120 km opzitten en Karin in 2 dagen 60 km.
Ik vond het heel jammer dat ik deze vierdaagse moest overslaan maar ik heb wel genoten van Heleen haar aanwezigheid en het iedere avond uit eten gaan was natuurlijk ook heel gezellig.
Ook lief dat ze me nog foto's stuurden zodat ik toch enig idee had wat zij onderweg zagen.

Volgend jaar hoop ik toch weer in Diever te kunnen wandelen want ik vind het daar een prachtige omgeving om te wandelen. Deze vierdaagse heeft ook mijn voorkeur boven die van Odoorn. Zou het wandelen minder goed worden dan kan ik zelfs altijd nog voor de 10 km gaan wat ik natuurlijk niet hoop.

1. Toch heel lief van je, Noortje, om, zelfs vanaf de zijlijn, te supporteren. Zo was je er toch ook en klein beetje bij. Volgend jaar weer 'écht' !
    Lie(f)s.

1. Ondanks dat ik de 4 dagen niet liep was ik er inderdaad toch een beetje bij.

Verwijderen
  2. ... tof, levensecht logje.
    Misschien krijg ik binnenkort wat meer tijd en dan kom ik hier zeker terug; volgende week of zo ...

1. Je bent natuurlijk altijd hartelijk welkom op mijn blog.

3. Fijn dat je toch kwam supporteren

1. Ook het supporteren was fijn hoewel ik wel graag met hun had meegewandeld al was het maar een dag geweest.

Verwijderen
  4. Die oefening.. is dat met je vingers langs de wand omhoog kruipen? moest ik toen ook met die geirriteerde zenuw in m'n schouder.. maar vond dat maar een waardeloze oefening hahahaha.
    Het lijkt me een schitterende omgeving, daar rond Diever. Is dat Drenthe?
    Groetjesss!

1. Ja ik moest inderdaad met mijn vingers langs de wand omhoog kruipen. Op dit moment doe ik al oefeningen in de oefenzaal bij de fysio en dat gaat wonderbaarlijk goed. Orthopeed was bij de controle ook tevreden. Wat dat betreft zou ik de 4daagse wel kunnen lopen maar ik ben de laatste maand weer erg stijf en stram dus de 4 daagse zit er helaas niet in. Zelf ben ik bang dat de spierreuma weer opspeelt maar huisarts denkt dat het ook wel zou kunnen komen van het middel wat ik gebruikt tegen een verhoogd cholesterolgehalte in het bloed. Voorlopig moet ik het middel een paar weken stoppen en dan kijken of ik weer soepeler word. Ik hoop zo!
      Ja Diever is Drenthe en de omgeving is er prachtig om te fietsen en te wandelen.