Bezoek Keukenhof 01-05-2019

Eindelijk dan toch het verslag van het bezoek aan de keukenhof. Op dit voormalige landgoed van Jacoba van Beieren werden vroeger groenten en fruit gekweekt voor de keuken van haar kasteel, vandaar de naam Keukenhof. Trouwens ik heb nog een verslag van een uitstapje en wat verslagen te plaatsen van wandelingen. Omdat Manlief nog steeds in het verpleeghuis verblijft, i.v.m. met zijn twee gebroken benen en het niet mogen belasten, en ik hier iedere dag een paar uur op bezoek ga staat de weblog voorlopig op een laag pitje.

Ieder jaar ga ik een paar dagen naar mijn zusje in Amstelveen, meestal in het najaar, maar omdat we nu een bezoek aan de Keukenhof wilden brengen werd het nu het voorjaar.
Hoe dichter we bij Lisse kwamen hoe drukker het werd met vooral auto's met Duitse kentekens. Het was goed te zien dat iedereen op navigatie reed want in de buurt van Lisse stond een bord aan de kant van de weg waarop een pijl stond welke weg we moesten volgen om het parkeerterrein te bereiken. Het was maar een klein slingerweggetje en ik was er van overtuigd dat het niet goed zou zijn maar Zuslief bleef er in geloven hoewel we steeds wat auto's terug zagen komen. En zoals meestal had ze weer gelijk wij konden zonder wachtrij zo het parkeerterrein op.
De parkeerwachter had goed overzicht over het parkeerterrein. Hij hield alles goed in de gaten vanaf het dak van een auto.
Het thema voor dit jaar is Flower Power. Met de felle kleuren, hippies, peace en music staat Flower Power voor de sfeer van begin jaren '70.
Het viel niet mee om foto's te maken omdat het razend druk was (gelukkig niet zo druk als het Paasweekend toen er verzocht werd om niet meer naar de Keukenhof te komen omdat de wegen ernaar toe dichtgeslibd waren) 
 
Volgens mij zijn we wel een tijdje in het Beatrix paviljoen er waren zulke mooie orchideeën te zien. zelf heb ik deze niet maar mijn moeder was er gek op en ik moet altijd aan haar denken als ik orchideeën zie. Je kon haar dan ook heel erg blij maken met een orchidee en was er altijd zeer trots op als ze deze kon overhouden.




We gingen de Clusiustuin in, een ommuurde tuin in die qua aanleg een replica is van de Hortus Botanicus van Leiden, de oudste van Nederland. We gingen er even op een bankje zitten en zagen de vele bezoekers aan ons voorbij trekken.

We gingen richting de molen waar je ook een rondvaart door de bollenvelden kon maken maar dit deden we niet.



We kwamen langs het kunstwerk "Flowerpower" van Marja Bergwerff.


Ook in dit paviljoen was het niet gemakkelijk om foto's te nemen omdat er steeds mensen bij op de foto wilden maar uiteindelijk had ik dan ook een paar kleurrijke foto's.
Het werd tijd om een hapje te eten maar door de drukte viel het niet mee om ergens een plaatsje te vinden. Uiteindelijk zagen we buiten ergens twee vrije plekken en terwijl ik de stoelen bezet hield ging Zuslief iets te eten halen.
Naast het restaurant kon je met een trapje om hoog om over een soort bruggetje te lopen en kon je zien hoe ze bezig waren om figuren met bollen te planten.
Natuurlijk ontbrak een draaiorgel ook niet en de vele buitenlandse toeristen waren er nauwelijks weg te slaan. Ze maakten filmpjes met hun mobiele telefoons en ik kon het draaiorgel niet goed op de foto krijgen.
We bezochten ook het paviljoen waar de geschiedenis van de tulp werd beschreven. ook waren hier tulpentelers aanwezig die uitleg gaven.
We zagen een leuke stoel buiten staan in de vorm van een kangoeroe en natuurlijk wilde ik even in de buidel zitten, hahaha.
Ik zette Zuslief ook op de foto maar ik had er geen rekening mee gehouden dat de oren van de kangoeroe er ook op moesten hoewel ze me er wel voor gewaarschuwd had.
We kwamen naar ik meen langs de oude hoofdingang van de Keukenhof.
Langzaamaan gingen we naar de uitgang ondanks dat de zon die dag niet scheen was het toch heel mooi in het park.
Het was al heel lang geleden dat ik in de Keukenhof geweest was en ik heb er geen spijt van gehad hoewel ik het er wel heel druk vond want het was de meivakantie toen we er waren.
Bij het parkeerterrein keken we nog even bij de winkeltjes waar ze vooral souvenirs voor de buitenlanders verkochten.

12 opmerkingen:

  1. Zelfs na het zien van héél veel foto's, blijft het zo kleurrijk mooi, Noortje.
    Weblog is niet dringend..., manlief wel !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lang niet zo uitgebreid als het verslag dat Mizzd van de keukenhof maakte.

      Verwijderen
  2. Fijn dat je weer online bent.
    De keukenhoef is een wereldwijde attractie.
    Een prachtige serie foto's en jij en je zus lijken wel op elkaar.
    Solo is trots op je. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik in de flat ben waar mijn zusje woont denken vele bewoners als ze mij zien dat zij het is en beginnen dan over iets te praten waar ik niets van weet.

      Verwijderen
    2. Haha, dat is inderdaad wel grappig.
      Men zegt ook dat mijn oudste zoon op mij lijkt, maar het leeftijdsverschil maakt het makkelijk.

      Verwijderen
  3. Daar heb je even flink van genoten, en daar is precies waar het voor bedoeld is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een prachtig en informatief logje Noortje...

    nu weet ik tenminste waar de naam vandaan komt

    goed dat ze daar een parkeerwachter hebben

    beterschap voor je man

    prettige zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha leuk! zie ik het nóg eens! En jawel.. de azalea's bloeiden.. mooi is dat dan hè!
    Zal ik je eens wat vertellen?.. wij noemen die Clusiustuin altijd de Engelse tuin.. heb echt nooit gezien dat daar zo'n infobordje hangt en dat het de Clusiustuin heet..! sjee.. ben ik er al zó vaak geweest en kan ik nóg wat van je postje leren.. grappig hè! :-)

    Het is er trouwens áltijd druk hoor.. je moet altijd foto's maken met andere mensen erop.. het gaat niet anders. Maar heb van jouw foto's hier ook weer erg genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn verslag van de Keukenhof valt in het niet bij jouw verslag ervan, hahaha.
      Leuk dat je ook nog eens iets van mijn postje kan leren.

      Verwijderen
  6. Wat een serie prachtige en vooral kleurrijke foto's in dit verslag van een fijne dag Noortje. De zon hoeft voor mij ook niet te schijnen, als ik foto's maak hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw hobby is natuurlijk fotograferen. Mijn hobby is wandelen en dan maak ik foto's om later nog eens te kunnen nagenieten van de tocht die ik liep.

      Verwijderen