Opnieuw een klein wandelingetje in de buurt van mijn huis 03-05-2020

Omdat i.v.m. het corona virus alle georganiseerde wandeltochten afgelast zijn wandel ik eigenlijk niet meer dan af en toe een wandelingetje naar de begraafplaats. Zondag 3 mei had ik mijn fototoestel bij me een ging een andere richting op dan gewoonlijk om er heen te gaan. Eigenlijk kom ik hier nooit en het verwonderde me dan ook dat het hier ook zo'n mooi groen gebied was.
Dit gebied ligt bij het voormalige voetbalstadion van SC Veendam. Ik kwam niemand tegen hoewel het geen probleem geweest zou zijn want er was genoeg ruimte om 1,5 meter afstand te houden.
Ik genoot van mijn wandeling en dacht ik zou toch vaker een wandelingetje moeten maken.
Zo wandelend door het parkachtige landschap had ik een beetje het idee dat ik in een bos liep. 
Toen ik het groene gebied verliet zag ik in een achtertuin een keetje in een achtertuin staan, ik zou me kunnen voorstellen dat dit een zo genaamde "zuipkeet" is maar of dit echt zo is weet ik natuurlijk niet. 
Toen ik op de begraafplaats was viel me weer op hoe serene rust er hier hangt en hoe mooi deze begraafplaats is. Ook hoor je er veel vogels zingen.
Trouwens Manlief ligt niet op dit grafveldje, dit zijn al wat oudere graven.
Na mijn bezoek aan het graf van Manlief besloot ik nog langs het hertenkamp te wandelen. 
Het hertenkamp heeft altijd een zekere aantrekkingskracht op de Veendammer bevolking vooral voor de jongere generatie is het een uitje om de herten het overgebleven brood te voeren en ook nu was dit niet anders. 
Vlakbij  het hertenkamp waren twee jongens en een meisje eenden aan het plagen en toen ik er op af gingen en er iets van zei stopten ze er gelukkig mee. Ik heb wel gewacht tot dat ze weg gegaan waren want ik was bang dat ze het later weer zouden doen. Ik nam
daarom maar een rust op het mozaïekbankje wat voor het Veenkoloniaal Museum staat. 

Terwijl ik langs het cultureel centrum van Beresteyn liep zag ik aparte kunstwerk wat van allerlei onderdelen van poppen was gemaakt. In het centrum zijn altijd exposities die vrij toegankelijk zijn maar omdat het centrum i.v.m. de corona maatregelen gesloten was kon ik alleen een foto door het glas maken. Het stelde een vrouw voor met een rok van poppenonderdelen. 
Met een kleine omweg ging ik vervolgens naar huis waar ik dit apparaat zag waarmee ze een straat opnieuw aan het straten waren.
Ik had nog nooit zo iets gezien en wist niet eens dat dat er was.
Mijn wandelingetje was ongeveer 5 km lang en ik had er van genoten.



23 opmerkingen:

  1. Nou.. dat ziet er inderdaad wel heel anders uit, maar het werkt allemaal gelukkig wel.
    Héél mooie groene wandeling maakte je.. je zou echt wat meer in je eigen woonomgeving moeten gaan wandelen.. je zult vast nog wel vaker verbaasd staan over wat je allemaal voor moois tegenkomt onderweg. NL is overal best mooi groen aangelegd en dat zal in Groningen zéker niet anders zijn hè!
    Aha.. ook een hertenkampje.. en jij kon wat dichter bij de hertjes komen dan ik laatst in het Merwesteinpark in Dordt.. leuke foto's hoor! Mooi bankje ook.. die zie je overal tegenwoordig, die mozaïekbankjes.. en allemaal leuk aangepast aan de omgeving.
    Grappig, die stratenmakersmachine. Had dat ook nog nooit gezien.. wél een soort van kraan die in één keer hele vierkante meters bestrating neerlegt.. het scheelt sowieso allemaal voor die stratenmakers hun rug hè!

    Nou.. eens zien of m'n reactie gepost zal worden.. en dan lijkt het me toe dat je zo best ook wel verder kunt! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor je reactie is gepost.
    Ik neem me iedere keer voor om regelmatig een wandelingetje te maken in mijn eigen omgeving en toch doe ik het niet, gek hè? Die herten dachten vast dat ik ook brood bij me had denk ik want als er
    iemand bij die speciale plekken komt waar je ze kan voeren komen ze er meestal direct aan.
    Voor die stratenmakers zijn die machines best een uitkomst denk ik want het is toch een zwaar beroep.

    Het werkt wel op mijn blog maar ik heb wel zitten tobben en ik moet er erg aan wennen en weet nog lang niet hoe ik dingen kan veranderen. Ik hou eigenlijk ook niet zo van veranderingen maar je ontkomt er niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is gelukt! :-)
      Een andere blogspotter, Judy, heeft op m'n blog gereageerd onder jouw reactie hoe je terug kunt naar de oude toestand.. dat kan dus nog wel als je zou willen.

      Verwijderen
    2. Ik denk dat ik het toch maar zo houd want over een tijdje zal het wel niet anders meer kunnen. Wel heel lief van Judy om advies te geven hoe je nog terug kunt naar de oude toestand. Ik zal er wel aangaan wennen denk ik.

      Verwijderen
    3. Ja, zal bij ons ook wel zo zijn vrees ik.. moet ik nog wel het nodige uit zien te vogelen.. net als jij.
      Maar jij ben al verder.. neem er de tijd voor en het wordt vast naar je zin!

      Verwijderen
  3. Een heel serene wandeling, Noortje. Toffe foto's!
    Heel apart bestratingsmachine! Nooit gezien!
    Fijn, je nieuwe lay-out!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja bijzonder die bestratingsmachine hé? Ik heb deze eens goed van dichtbij bekeken.
      Ik moet zelf nog wel wennen aan de lay-out en alles wat nu wat anders gaat. Ik ben net als Mizzd en houd ook niet zo van veranderingen.

      Verwijderen
  4. Een mooie fotoreportage van jouw wandeling deel jij hier.
    Uit ervaring weet ik dat dichter bij huis ook heel veel pracht te ontdekken valt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iedere keer neem ik me voor om gewoon in mijn woonomgeving wat vaker een tochtje te doen. Toch komt het er niet van., ik zou denk ik een hond moeten aanschaffen dan moet ik wel, hahaha.

      Verwijderen
  5. Gelukkig kun je in een rustige omgeving wandelen, tussen het groen.
    Hertjes zijn altijd wel lief.
    Dat is zeker een mooie machine om snel straten te leggen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier is het overal eigenlijk altijd heel rustig. Zo'n machine is volgens mij echt een hele verbetering voor stratenmakers.

      Verwijderen
    2. Is heel anders dan de stad.
      Ja, zeker stratenmaker is een zwaar beroep.

      Verwijderen
  6. Mooie verandering van deze layout. Je hebt het ook heerlijk gewandeld dichtbij jou huis. Groot gelijk. Wat is daar mooie omgeving. Hertenkamp is zeker mooie beesten om te zien. Leuk dat dichtbij kwam. Mozaïekbankje ziet mooi uit bij de museum. Daar kun je van zitten? Heel handig zo apparaat machine van stenen liggen. Ik heb dit ook nooit werkelijk gezien. Leuke serie foto's. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is altijd leuk om even bij het hertenkamp te kijken en het zijn inderdaad mooie dieren. Die mozaïekbankjes zie je hier meer in mijn woonplaats en je kunt er inderdaad op zitten. Ik denk zelf dat die machines er nog niet zo lang zijn want ik begrijp uit de reacties dat nog niet velen deze gezien hebben.
      Leuk dat je de verandering van mijn layout mooi vindt.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  7. een mooie rustgevende wandeling in een groene omgeving Noortje

    door al die beperkingen, heb ik hier in de buurt nieuwe wandelpaden opgezocht

    en dat was succesvol

    zo'n bestratingsmachine zie ik voor het eerst

    alvast een fijn weekend gewenst





    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wandel op het moment eigenlijk niet veel en zeker geen afstanden.

      Verwijderen
  8. Dichtbij kan inderdaad ook heel mooi zijn, maar rond een kinderboerderij is het vaak wat drukker. Zo leggen ze tegenwoordig straatklinkers, gelukkig maar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor stratenmakers is zo'n machine een hele uitkomst

      Verwijderen
  9. Wij zijn weer treug naar Yova. Ik hoop wel eens treug te zien bij ons. Fijn weekend. Groetjes J&F. Linkje van ons is...

    https://www.yova.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk, een nieuwe lay out. Het zal wel eerst even wennen zijn om je blog te plaatsen, maar jou kennende zoek je het wel uit.
    Mooie wandeling heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat was inderdaad een hele mooie wandeling en daarbij ook heerlijk rustig. Mooie fotoserie ook gemaakt en aan het mozaïekbankje hebben ze vast veel werk gehad. Dat vind ik altijd zo mooi om te zien.Hier in park stond er in mijn omgeving ook ene maar de jeugd had deze helemaal beklad met racistisch woorden en is toen weggehaald. Zelf vermijd ik met mijn man nog steeds de drukte want zijn wel risico groep. Die machine om een straat te maken is echt een knappe uitvinding maar hier doen ze het nog ouderwets. Ook zit ik nog in de oude blogger want heb al paar maal getracht en lukt mij niet om ermee te werken. Ik zag het voorbeeld niet en ook niet de film die ik had gezet. Slechts de embed code zag ik alleen en moet dat nog even uitvogelen hoe dat werkt. Want de site is bij mij wat anders ingedeeld.Dat had een vriendin waar mee ik ook een natuur website samen mee beheer zo ingesteld en vond het ook erg mooi. Je nieuwe blog vond ik wel grote letters, deze is wel goed om te lezen. Nu ga ik ook even klein ommetje doen want is droog en een wandeling doet altijd goed. Hoop je nog eens te mogen begroeten. Heb je in de leeslijst vast gezet. Groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen