De zwanenfamilie



Op zaterdag 13 juni ging ik naar de zwanenfamilie om er een paar foto's te nemen. Ieder jaar hoop ik weer dat er een zwanenfamilie hun nest maakt in het water bij onze zitkuil zoals in 2017 maar helaas dit jaar ook weer niet.
Ik bleek niet de enige te zijn die er foto's kwam nemen en vader Zwaan vond dit maar niets en liet dit dan ook duidelijk merken.
Hij maakte soms dreigende geluiden en kwam soms zelfs op ons af. Ik vind dit toch altijd wel een beetje eng.
Op een gegeven moment leek het erop dat moeder Zwaan tegen haar kroost zei we gaan maar weer eens het water in dan kunnen de toeschouwers ons goed zien en dan weten ze dat we 8 prachtige pullen hebben.
Het was leuk om te zien hoe ze achter elkaar het water ingingen. Vader Zwaan bleef nog even op de kant want hij vertrouwde ons waarschijnlijk nog niet.

Ondanks dat ze dan niet in het water bij mijn zitkuil zwemmen zie ik ze toch regelmatig omdat ze niet ver van mijn huis zitten en ik er altijd langs kom als ik een boodschap ga doen.
 

8 opmerkingen:

  1. Altijd schattig hé, dat jonge grut. Acht is best een boel.. daar wordt papa heel beschermend van hehe.
    Ik liep van de week langs de singel waar een enkele zwaan in zwom.. en die besloot naar mij toe te komen vliegen..!
    Waarbij ie het laatste stukje dan zo hard flapperend over het kroos 'liep' om weer te landen.. machtig gezicht,
    maar ik schrok ook wel! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ze kunnen heel bedreigend overkomen. vorig jaar zat er net een nest bij een fietspaadje waar ik binnendoor naar de winkels kon maar dat heb ik toen zelden genomen als vader Zwaan er stond. Hij kwam je altijd heel kwaad achterna.

      Verwijderen
  2. Zó schattig, Noortje! Ferme familie om in de gaten te houden, en van eten te voorzien!
    Lie(f)s.
    @Schone lay-out!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. altijd een genoegen om ze te zien zorgen voor hun kleintjes Noortje

    fijne dag gewenst


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi in beeld en woord. Die kleintjes en dit in aanwezigheid van hun ouders maar ook de eerste zwemlessen heb jij heel mooi gefotografeerd. Echt genietbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moest wel steeds vader Zwaan in de gaten houden want die was niet zo erg op bezoek gesteld, haha.

      Verwijderen