Een kattenbelletje van Solo

(afbeelding komt van internet)
Ik Solo, de kater van Noortje, moet toch even mijn ongenoegen kwijt. Ondanks dat er gezegd is dat men thuis moet blijven  i.v.m. de corona heeft mijn vrouwtje het al drie keer kort achter elkaar geflikt om steeds voor enkele nachtjes van huis te gaan. Zeer, zeer onverstandig vind ik dat!!!! Dit moet mij toch echt even van het hart want ook nu is ze weer weg. Ik zag dat de laptop in de slaapstand staat dus ik weet wel hoe ik deze moet opstarten en ook het wachtwoord weet ik wel want ik zit soms naast de laptop op tafel als zij er mee bezig is.
Ik had gedacht dat de corona voor mij veel voordeel zou hebben want ik vind het maar niets als zij weg is. Ik mag dan niet in de woonkamer en kan dan dus ook niet door de lamellen op het terras kijken of die verwaande raskat er ook weer loopt waar ik altijd meevecht. En jullie begrijpen natuurlijk wel dat dat kreng me dan juist uitdaagt als ik er niet uit kan.
Wat ik ook vervelend vind als ik niet in de woonkamer kan is dat ik dan ook geen TV kan kijken. Mijn vrouwtje zegt dan wel dat ik mijzelf alleen maar op de TV zie maar hoe dan ook ik vind het altijd heel interessant.
Gelukkig zorgt ze er wel voor dat als zij weg is er wel iedere dag iemand langs komt om mijn eten en schoon water te geven. De dagen dat ik dan niet lekker in de kamer ergens kan liggen lig ik in een heel klein mandje op de afwasmachine maar daar lig ik wel graag in dus dat scheelt dan nog en vind ik niet zo heel erg.
Toch vind ik dat mijn vrouwtje met haar gezondheid speelt straks krijgt ze nog corona en wat dan?
Kopjes en miauwtjes van Solo

8 opmerkingen:

  1. Wat ben je toch een wijze kater Solo! Je hebt gelijk dat je je ongenoegen uit. Vrouwtje gaat maar de hort op en jij moet op een 'houtje' bijten. Gelukkig komt er dan nog wel iemand langs om je te verzorgen anders zou het helemaal een ramp zijn. Vervelend is ook dat die verwaande raskat jouw terrein weer inneemt omdat je niet buiten kan, en je daarna weer voor je eigen terrein moet vechten. Wel weet ik dat je vrouwtje heel voorzichtig is en niet zo snel carona zal krijgen echter je weet het nooit. Heel goed dat je je ongenoegen geuit hebt, misschien blijft ze nu wel thuis als ze dit leest :-)
    Liefs GeZet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het doet me goed om te horen dat mijn vrouwtje erg voorzichtig is i.v.m. corona. Ben jij soms met mijn vrouwtje op stap geweest? Als dit zo was dan zat Happy ook alleen in huis.

      Verwijderen
  2. Ohoh Solo.. ja dat vrouwtje van jou..! zomaar al drie keer de hort op gaan en jou alleen thuis laten.. dat kán toch ook niet hè! Al maar goed dat ze nog iemand geregeld heeft om je op tijd eten te geven.. anders gingen wij nu natuurlijk allemaal naar de Dierenbescherming bellen, dat snap je! Oók een gelukje dat je zo goed op de laptop uit de poten kan.. dan horen wij ook nog es wat van jou en je vrouwtje hè.. het moesten voor jou alleen niet van die vervelende dingen zijn natuurlijk die we horen! Laat dat vrouwtje nu maar eens hééééél lang bij jou thuisblijven hoor. Offe.. als je die andere kat eens achterna gaat, zoek dan eens een fijn droog plekje om eventjes je te verstoppen.. dan voelt je vrouwtje ook eens hoe het is om iemand te moeten missen hè? Hoewel.. misschien toch niet zo'n goed idee, want dat dóét het vrouwtje natuurlijk al.. en misschien gaat ze dáárom ook wel graag zo af en toe eens weg hè.. voor de afleiding en het gezelschap? Wees dan toch maar een beetje lief voor dat vrouwtje van jou hoor.. lekker op schoot met je pootjes om haar nek, wat ze zo fijn vindt.. okee? Ik stuur jou een lekkere aai en een staartenzwaai van Jaxon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een geruststelling voor me om te weten dat jullie zonodig de Dierenbescherming zouden inschakelen als mijn vrouwtje me zou verwaarlozen. Maar mijn vrouwtje is juist heel goed voor me hoor maar ik ben niet graag alleen moet je weten. Ik gun haar wel wat afleiding hoor en ik ben al reuze blij dat ze door de corona niet voor drie maanden naar Turkije kan om te overwinteren. Ik vind het heerlijk om mijn pootjes om haar nek te slaan en zij vindt dat ook heerlijk.
      De staartenzwaai van Jaxon doet mij goed want ik heb op foto's op het blog van zijn vrouwtje gezien dat hij een pracht staart heeft.

      Verwijderen
  3. Solo hier mag je gerust uw beklag over doen

    driemaal op de stap en dat in deze bizarre tijden

    hopelijk leest ze dit ook

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet zeker dat ze dit leest maar ze houdt zich wel aan de voorschriften denk ik.

      Verwijderen
  4. Lieve Solo,
    Vrouwtje is verstandiger dan je denkt. Ze doet echt geen domme dingen. Laat haar maar even genieten. Jij wordt gelukkig ter plekke ook supergoed verzorgd, dat weet ik zeker. Vrouwtje is intussen toch zo'n beetje alleen..., gelukkig hebben jullie mekaar.
    Groet haar maar hart-elijk bij haar thuiskomst!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb haar hartelijk verwelkomt toen ze thuis kwam. Ik was zo blij om haar weer te zien. Ja wij zijn gek op elkaar.

      Verwijderen