Vandaag is het..................

✶11-11-1948            Manlief         ✝️ 27-08-2019

Vandaag is het Sint Maarten en het zou vandaag ook jouw verjaardag zijn geweest. Je tweede verjaardag in de Hemel alweer. Niet dat er verjaardagen in de hemel gevierd worden maar wel de tweede keer dat je er niet meer bent.
Het is een dag met fijne herinneringen maar ook een dag met weemoed omdat ik je nog steeds enorm mis. Ik las onlangs een christelijk boek en daarin stond de vraag: hoe kun je iemand verliezen als je weet waar hij is? Deze vraag sprak mij enorm aan want als je weet waar iemand is ben je degene niet echt kwijt.
Hoewel ik weet dat je het nu veel beter hebt vind ik het toch soms heel moeilijk dat ik je nooit meer zie. Soms als ik naar de zon staar verbeeld ik me dan ook dat ik je lieve gezicht zie.
Gelukkig put ik veel troost en kracht uit onze trouwtekst die ook gebruikt werd bij de dankdienst voor je leven. "De Heer jullie God zal jullie helpen. Hij blijft steeds bij jullie, hij zal jullie niet in de steek laten"

Het is vandaag ook Sint Maarten en je vond het als kind geweldig om op Sint Maarten jarig te zijn. Als je met je lampion langs de deuren ging om te zingen zei je overal dat je jarig was met als resultaat dat je dubbel lekkers kreeg. Later toen je 50 werd en er een pop in de onze voortuin stond en de kinderen die langs kwamen i.p.v. een Sint Maarten liedje een verjaardag liedje zongen genoot je duidelijk.
Ik zal vandaag naar je graf gaan net zo als ik iedere week wel een keer doe maar deze keer breng ik er ook extra mooie bloemen. Kortom vandaag zal het een dag zijn met een lach en een traan maar de fijne herinneringen zullen zeker overheersen ondanks dat ik je nog zo enorm mis.

6 opmerkingen:

  1. Sterkte vandaag hoor.. laat de mooie herinneringen maar de hoofdrol spelen!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag las ik een tekst: "er is niets wat voorgoed verdwijnt als men de herinnering bewaart". Gelukkig hebben we vele mooie herinneringen!
    Hetgeen het gemis niet minder maakt echter wel verzacht.
    Sterkte vandaag! Liefs GeZet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had een collega die is ook op 11 november jarig, en toen hij vroeger met een lampion liep en liedjes zong, zei hij na afloop dat hij jarig was, dan kreeg hij dubbel! Leuk verhaal, mooie dag. Twee jaar, dat is best kort nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een mooie en terecht eerbetoon Noortje

    BeantwoordenVerwijderen