Ik, Solo de kater van Noortje, ben vandaag jarig

 

Het is vandaag mijn verjaardag maar het is niet de datum waarop ik geboren ben. Er wordt vandaag gevierd dat ik al 6 jaar bij mijn vrouwtje woon. Mijn vrouwtje en mijn baasje hebben mij 6 jaar geleden uit het asiel gehaald. Toen ik ze zag in de kamer waar ik met nog meer katten zat zag ik gelijk dat ik bij hen wilde wonen. Ik gaf de tas die mijn vrouwtje bij zich droeg steeds kopjes en ze waren direct verliefd op me. Omdat ze geen vervoersmand bij zich hadden zeiden ze dat ze de andere dag terug zouden komen om mij op te halen. De andere katten in de kamer lachten mij uit en zeiden geloof jezelf dat ze terug zullen komen. Ik zei ik weet het zeker en ik keek ze na door zo'n stalen open scherm toen ze met de auto wegreden.
De andere dag was ik gespannen want ik wist niet hoe laat ze zouden komen en ik zat steeds op de uitkijk bij dat scherm en jawel hoor daar waren ze in het begin van de middag en hadden een vervoersmand bij zich.
Ik zei tegen de andere katten zie je nu wel dat ze me komen halen. Wat was ik blij dat ik met ze mee mocht. Ik moest eerst nog gechipt worden maar ik gaf geen kik want ik had alles ervoor over om weer in een gewoon huis te mogen gaan wonen. 
Na een autorit van ongeveer een half uur kwam ik bij mijn nieuwe huis aan. Ik heb in de auto geen kik gegeven hoewel ik me tegenwoordig wel laat horen als ik in een auto zit. Ik was te bang dat ze me terug zouden brengen. 
Ik moet zeggen dat ik het echt getroffen heb met mijn vrouwtje en natuurlijk ook mijn baasje toen die nog leefde. Mijn baasje was helemaal gek op me.
Ik mag in het hele huis komen. Ik drink graag water uit de wastafel in de badkamer.
Dit is een van mijn lievelingsplekjes waar ik graag slaap. Ik heb genoeg andere grotere mandjes, ik ben tenslotte een kater met overgewicht maar hierin kan ik lekker opgerold liggen.
Ook wordt het vrouwtje eigenlijk niet snel boos op me want tegenwoordig wil ik haar helpen met de legpuzzel maar dat vindt ze niet zo'n goed idee zegt ze.
Bij een verjaardag horen natuurlijk kadootjes en ik ben dus ook goed verwend met allemaal lekker eten want daar ben ik gek op. Spelen doe ik niet zoveel dus speeltjes zijn niet echt aan mij besteed.
Eigenlijk had ik gedacht dat ik weer eens even naar buiten had gemogen nu ik jarig ben maar dat feest gaat niet door zegt het vrouwtje. Ik ben een gevaar voor de vogels die allerlei dingen komen eten bij de voederstations in de tuin. Ik speel toch niet? Waarom zou ik dan achter vogels aan gaan? 
Vrouwtje zegt dat ik zo kattensoep krijg dus stop ik nu met schrijven.
Tot een volgende keer,
Solo

18 opmerkingen:

  1. Fijn dat ik weer eens foto's van je te zien krijg. Van harte gefeliciteerd met je 6e verjaardag bij je vrouwtje. Ik had mijn cadeautjes meegegeven aan het vrouwtje en lees dat je er bij mee bent.
    Toch vreemd dat je allerlei lekkere dingen krijgt echter dat het nog ongeopend is, daar zou ik toch iets van zeggen tegen je vrouwtje. Alhoewel je wel kattensoep krijgt dat heb ik zelf nog nooit gehad echter lijkt me werkelijk heerlijk.
    Geniet van je dag en de heerlijke dingen welke nog komen gaan vandaag!
    Liefs prins Happy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb al wat gekregen van het lekkers hoor. Ik zal jouw vrouwtje een keer kattensoep meegeven dan kun je eens proberen of je het lust. Hoeft je vrouwtje niet gelijk een pakje te kopen want jij lust niet zo erg veel zegt mijn vrouwtje. Ik lus alles!
      En nog bedankt voor al het lekkers dat je me gaf hoor.

      Verwijderen
  2. Lief neef Solo, bij deze wil ik jou feliciteren met je verjaardag. Wat heb jij het goed getroffen zeg. Al weer 6 jaar woon jij in een heerlijk huis met genoeg slaapplekjes en een grote tuin. Al vind ik dat koffertje wel aan de kleine kant hoor. Ligt toch niet lekker......gekkie.
    Hopelijk krijg je veeeeeeel lekkere hapjes vandaag.

    Liefs neef Joris.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat koffertje ligt heerlijk. Het is een favoriet mandje van me en ik meen dat jouw vrouwtje dat gekocht heeft voor me.

      Ja ik heb echt een gouden mandje gekregen en ben dan ook zeer dankbaar dat ik bij haar woon.

      Verwijderen
  3. Je hebt het getroffen, Solo! Reeds 6 jaar in een paradijsje wonen waar je zóóó graag gezien wordt!
    Goed voor baasje blijven zorgen hé!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik zorg goed voor haar. Als ik voel dat ze verdrietig is ga ik op haar borst liggen en sla ik mijn pootjes om haar hals. Ik weet dat ze dat heel fijn vind

      Verwijderen
  4. Wauw Solo.. wat ben je lekker verwend voor je zes-jarig bij je baasjes-woon-feest! Je kunt echt wel zien dat je bazinnetje je héél graag ziet, want anders zou ze dat niet gedaan hebben natuurlijk. je bent met je kattenkontje in de boter gevallen bij die lieve baasjes hoor, zes jaar geleden.. maar goed dat je je niks aantrok van die bullies van een andere katten daar in dat asiel hehe.. wie weet zitten die daar nou nóg..! En jij hebt al zó lang een 'gouden' plekje hè! Ik hoop dat je heel hard genoten hebt van deze mooie dag!
    Aaitjes van mij en een staartenzwaai van Jaxon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een hele fijne dag gehad. Ik heb veel lekkers gehad. Ik krijg anders altijd mijn brokken etc. afgewogen want ik ben te zwaar zegt de dierendokter.
      Wat is dat nu te zwaar? Ik zie er gewoon mooi en vol uit. Ik wilde dat ik iedere dag jarig was dan kreeg ik tenminste onbeperkt eten.

      Verwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd met de eerste zes jaar aldaar, hopelijk zullen er nog vele volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hoop ik ook want het is hier heerlijk om te zijn.

      Verwijderen
  6. Solo van harte gefeliciteerd, mooie leeftijd.
    Je bent een prachtige rode kater, je lijkt wel op mijn vroegere kat.
    Je hebt een gezellige uitstraling, je bent verwend. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook heel gezellig en heel lief voor mijn vrouwtje. Mijn vrouwtje wist wel dat je ook een rode kater gehad heeft. Die was natuurlijk ook heel lief neem ik aan.

      Verwijderen
  7. Hallo Solo, ik ben een beetje laat maar je bent nog een heel jaar eigenlijk jarig. Vind je er ook heel mooi uit zien en wat heb je lekkere dingen gehad. Dat het je op tijd maar mag smaken. En al je foto's die je vrouwtje nam vond ik ook erg mooi. Wens je heel veel mooie momenten nog bij haar. En dat jullie samen ook veel plezier mogen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geeft niks hoor dat je te laat bent met je felicitatie want ik ben inderdaad het hele jaar jarig. Zeg dat maar eens tegen mijn vrouwtje want dan krijg ik iedere dag extra lekkers.
      Het vrouwtje maakt heel vaak foto's van me dat vindt ze zeker leuk.

      Verwijderen
  8. 6 jaar bij je vrouwtje

    mijn felicitaties hiervoor

    en dat er nog vele jaren mogen volgen

    helpen met die legpuzzel, zou ik wel niet doen

    en je kattensoep zal wel gesmaakt hebben, neem ik aan

    Complimenten aan je vrouwtje voor die mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je felicitaties. Dus jij vindt het net als mijn vrouwtje een slecht idee als ik meehelp met de puzzel? Dan zie ik er maar vanaf.
      Kattensoep vind ik heerlijk maar dat krijg ik niet vaak.
      Ik zal tegen mijn vrouwtje zeggen dat je de foto's mooi vond dat zal ze leuk vinden.

      Verwijderen
    2. Gefeliciteerd Solo. Wat een bijzonder verhaal en mooie foto's.
      Je boft maar met zo'n vrouwtje, je mag overal in het huis, zelfs op de legpuzzel! en wat ben je verwend met allerlei lekkers, hmmmmm!
      Een koningsleven heb jij bij je vrouwtje.
      Ik ben Cato uit Amstelveen en telkens weer geniet ik van je mooie verhalen.
      Ook ik ben een rode kater, nou ja, kater!!!Weet je dat iedereen dacht dat ik een poes was. Zelfs de dierendokter. Gek he!

      Groenten uit Amstelveen ,
      Cato

      Verwijderen
  9. Gefeliciteerd met je Solo. Prachtig naam. Solo is een slimmen beest om te zien. Heel bijzonder verhaal om te lezen over Solo. Solo ligt klein in ronde koffertje. Grappig om te zien. Wat is Solo mooi om te zien. Geniet maar ervan. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen