Vandaag, 11 november, is het.............

Vandaag is het Sint Maarten de dag dat kinderen met hun lampion aan de deur een liedje komen zingen. Ze worden hiervoor beloond met snoep. Maar het zou vandaag ook de verjaardag van mijn man geweest zijn. Het is al de vierde keer dat hij er niet meer is op deze dag nadat hij ruim drie jaar geleden plotseling overleed. Vanaf dat hij een kind was vond hij het fantastisch om jarig te zijn met Sint Maarten want dat betekende dubbel lekkers als hij zei dat hij ook jarig was. Later vroegen de buurtkinderen of hij aan de deur wilde komen en zongen zij een verjaardag liedje als ze aan de deur stonden. Hij genoot hier zichtbaar van.

Vandaag breng ik extra mooi bloemen naar zijn graf en ook iets wat aan Sint Maarten herinnert.
Ondanks dat ik hem nog erg mis zullen de fijne en mooie herinneringen toch vandaag de overhand hebben.
Ik mis je als ik naar de hemel kijk 
en de wolken zo zie jagen
Dan denk ik met liefde terug aan jou
en aan alle fijne dagen
Ik verbeel me dan met wat fantasie
dat ik je lieve gezicht daarin zie
Ik mis je en dat doet soms nog zoveel pijn
ik zou zo graag nog even samen willen zijn

15 opmerkingen:

  1. Wat een mooi persoonlijk in memoriam.. zulke data zijn natuurlijk altijd moeilijk, maar als je zulke mooie herinneringen op kunt halen, haalt dat vast de rauwe randjes van je gemis.
    Ik denk aan jou vandaag. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel sterkt vandaag, Noortje. Een heel mooi 'in memoriam' heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel sterkte voor jou. Best moeilijk dag. Wat heb je mooie gedicht geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sint Maarten doen we hier ook aan, had zo'n 30 kinderen aan de deur. Omdat ik op 100 gerekend had heb ik komende tijd genoeg snoep in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij zijn er maar 13 kinderen aan de deur geweest. Het wordt ieder jaar minder maar ik heb toch altijd veel snoep in huis want ik ben bang dat ik te weinig heb. Vroeger kwamen er toen er nog veel kleine kinderen in mijn buurt woonden wel ongeveer 80 kinderen.

      Verwijderen
  5. @bedankt allemaal voor jullie lieve reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zal ongetwijfeld nog elke dag aan hem denken, maar zulke dagen blijven toch voor altijd de speciale dagen met een gouden herinneringen randje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een liefdevolle herinneringen, een dag om niet snel te vergeten.
    Het is ook een feest de kinderen aan de deur.
    Hier geen kinderen gezien, was vroeger wel anders. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zal altijd een speciale dag blijven.
      Deze keer in tegenstelling tot vroeger ook maar weinig kinderen aan de deur.

      Verwijderen
  8. dat heb je mooi verwoord Noortje
    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier vieren ze het niet want heb geen kindjes gezien. Het gedicht voor je man vond ik ok heel erg mooi en voor mij is het nog heel kort en mis mijn man nog elke dag en vooral deze dagen die komen zijn voor mij echt weer zwaar. Maar ik houd mij ook vast aan de mooie herinneringen. Dit jaar dus ook geen boom hier maar wel veel sterretjes aan de wand want in elk sterretje zit een foto van mijn man in. Dat heb ik onlangs gemaakt en zo weet ik ook dat hij als engel over mij waakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ondanks dat het bij mij iets langer dan 3 jaar geleden is mis ik mijn man ook nog iedere dag. Ik heb na zijn overlijden alles nog net zo gedaan als toen hij nog leefde. December vind ik ook wel een moeilijke maand maar ik heb altijd wel de kerstboom etc. gezet. Hij vond dit altijd zo mooi en daarom doe ik dat hoewel hij altijd het optuigen van de boom voor zijn rekening nam. Hij zou hebben gewild dat ik dit zou blijven doen en het geeft me ook een goed gevoel.
      Die sterretjes die je gemaakt hebt lijken me wel heel mooi en apart.

      Verwijderen