Solo, de kater van Noortje, aan het woord 05-01-2020.

Ik ben genoodzaakt om toch even gebruik te maken van het blog van mijn vrouwtje. Ik wil hier even blijk geven van mijn ongenoegen. Vrouwtje ging aan het begin van oudejaarsavond weg en beloofde om voordat het hevige knallen van het vuurwerk zouden beginnen dat ze weer terug zou zijn. Ze weet immers dat ik daar niets van moet hebben en dat ik dan erg gestrest word. Wat denk je? Ze was er niet toen het hevige geknal begon en kwam pas op nieuwjaarsdag tegen 10 uur weer thuis. Ze zei dat ze door de hevige mist niet naar huis kon komen omdat ze buiten geen hand voor ogen kon zien. Lulkoek natuurlijk. Zo is er altijd wel een reden te vinden om niet naar huis te komen. 
En weten jullie wat het gevolg voor mij was dat ik zo gestrest was? Een blaasontsteking op nieuwjaarsdag. Ik krijg altijd van hevige stress een blaasontsteking. Kon die dag niet lekker slapend op mijn kussen liggen omdat ik steeds het gevoel had dat ik moest pissen (vrouwtje zegt dat pissen geen mooi woord is en dat ik plassen moet zeggen)
Nadat vrouwtje overleg had gehad met mijn dierendokter kreeg ik iets over mijn eten gespoten en ik moet zeggen dat de klachten nu verdwenen lijken te zijn. Ik kan gelukkig ook weer door de lamellen naar buiten kijken. Is het niet naar buiten dan kijk ik mooi de kamer in. 
Ik mag nog steeds niet naar buiten van het vrouwtje omdat ze mijn pis of met de woorden van het vrouwtje mijn plas in de gaten wil houden. Ze heeft beloofd dat ik morgen weer mijn rondje in de tuin mag doen. Ik hoop het! 

Lieve miauwtjes van Solo

21 opmerkingen:

  1. Sjeeee kat.. wat een onbetrouwbaar vrouwtje heb jij zeg! Maar vertel mij wat.. die vrouw van mij zegt altijd dat we níét over bruggen zullen gaan.. en wat denk je..?? doorlópend moet ik die enge dingen over! grrr woefff! Niet dat ik daar blaasontstekingen van krijg.. daarvoor moet je denk een kat wezen.. en dat ben ik niet (gelukkig hehe wroefff!). Beterschap daarmee hoor.. dat je weer gauw lekker naar buiten kunt.. hoewel ik je ook wel heel erg mooi tussen die lamellen vind zitten hihi! Dát kan ik ook niet.. trouwens, als ik zie dat de vrouw haar cameraatje tevoorschojn haalt maak ik dat ik wegkom hahahaha geen fotopolonaise aan mijn lijf!! wroeff!
    Laat mij ook maar lekker rustig op een (overigens heel mooi! ;-) ) kleedje liggen maffen.. daar zijn wij huisdieren toch het allerbeste in hè! Wafwaf!
    Woefjes, ook aan het vrouwtje, van Jaxon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Jaxon ik wist wel dat jij niets van bruggen moet hebben, mijn vrouwtje heeft me dat weleens verteld. Ja katten staan er om bekend dat ze van stress een blaasontsteking kunnen krijgen van honden heb ik dat nog nooit gehoord.
      Ik zit heel graag tussen die lamellen kan ik de boel buiten en binnen goed in de gaten houden.
      Ik denk dat jouw vrouwtje dat kleedje heel goed kent dat bracht mijn vrouwtje eens mee naar huis toen ze met jouw vrouwtje een dag op stap was geweest.
      Doe je vrouwtje en je baasje ook de groetjes van mij,
      Solo

      Verwijderen
  2. Ocharme, Solo... ! Gauw beter !
    'k Lees zelden andere reacties, Noortje, maar nu zit ik toch te glimlachen met Jaxon !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Solo ik denk dat je veel fans hebt als knappe kat.
    Ach, dat is erg rot voor dat je na hevige stress een blaasontsteking oploopt.
    Het is een katten kwaal blaasontsteking, hoop dat je weer goed kunt pissen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt helemaal gelijk Solo, ik zou hier ook geen genoegen meenemen. Baasjes hebben altijd wel een excuus waarom ze de hort op zijn. Mijn vrouwtje was wel thuis echter, ik was zo bang dat ik bijna 1,5 uur verstopt onder de kerstboom heb gelegen. De dag erop waren ze weer bezig, en moest ik me weer verstoppen. Dus je was niet de enige hoor welke gestrest was. Overigens heb je wel prachtige foto's van jezelf geplaatst. Hoop dat je morgen weer naar buiten mag en beter bent. Liefs van Happy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Afschaffen die harde knallen! Het kan onze dood wel worden Happy. Fijn dat je mijn foto's mooi vindt.

      Verwijderen
  5. Vuurwerk worden beesten erg bang. Dan raken dieren gestrest. Jou Solo is dit gebeurd. Wat naar dat Solo ziek van geworden. Dieren verstoppen gauw. Arme Solo toch. Hopelijk kun je nog plasje opvangen. Sterkte voor Solo. Mooie poes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig is de blaasontsteking weer over. Dank je wel dat je me een mooie poes vindt.

      Verwijderen
  6. Ach gossie, wat erg Solo dat je een blaasontsteking hebt. Ik vind die enorme harde knallen ook niks hoor. Echter die mooie gekleurde lichtjes vind ik prachtig. Ik zit die dan voor het raam na te kijken. Maar dan komt er weer zo'n harde en dan ben ik weg. Alleen kon ik vanwege de mist niet ver kijken.
    Solo laat jouw vrouwtje even zien dat het pisprobleem voorbij is en dan heerlijk even naar buiten.

    By the way je kan niet alleen mooi schrijven maar je bent als fotomodel prachtig.

    Lieve kattenpoot van Joris.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij woont hoog Joris misschien is dat minder eng.
      Ik ben gelukkig al weer een paar keer in de tuin geweest.
      Dank voor het compliment dat je me een mooi fotomodel vindt.

      Verwijderen
  7. Ach gut, arme Solo! Dat vuurwerk is voor dieren een ramp, laten ze het maar snel verbieden. Gauw weer beter worden hoor Solo.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Solo moest duidelijk zijn hart eens luchten

    en ik kan hem geen ongelijk geven !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij lucht zijn hart alleen als het wel heel erg is. Anders klimt hij niet zo snel achter de laptop.

      Verwijderen
  9. Wat ben jij een mooie jongen zeg, ik heb toch echt ook iets met parmantige katers. Arme schat het was wel echt mistig hoor, het trok ik hier zo dicht dat ik het hek van voortuin niet meer zag. Het vuurwerk was hier ook vreselijk maar je soortgenoten waren hier redelijk rustig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben echt heel bang van die harde knallen. Mijn vrouwtje zegt dat ze voor de volgende jaarwisseling als het harde knallen nog mag ze bij de dierendokter iets haalt tegen de stress voor me.

      Verwijderen