De horeca moet gesupport worden en daar doen wij graag aan mee.



De horeca heeft het erg moeilijk gehad door de corana en nog steeds zijn het onzekere tijden voor hen. Vele kleinere zaken zijn nog dicht en velen draaien met verlies. De hoogste tijd dat we eens een zaak moesten gaan sponsoren hoewel we voor de corona ook graag een bezoek aan een restaurant brachten. 
Mijn schoonzusje had gezien dat erbij het Rozenpaviljoen in het Rosarium in Winschoten het maandmenu mosselen was. Ik ben gek op mosselen en toen mijn man nog leefde kookte hij deze altijd voor me hoewel hij ze zelf niet lustte. 
 Bovenverwachting was het vrij druk in het restaurant en we begonnen beiden met een voorgerecht. Mijn schoonzusje met een zalmbonbon en ik met carpaccio. De opmaak van de borden zag er zeer mooi uit.
De voorgerechten smaakten ons voortreffelijk en hierna genoot ik van mijn Zeeuwse mosselen. Mijn schoonzusje had een stoofpotje kip genomen en zij zei dat dat ook heerlijk was.  
We besloten ons etentje met een speciale koffie en hierna gingen we weer op huis aan.
Eigenlijk hadden we nog een wandelingetje in het mooie Rosarium moet doen om zo iets van de extra calorieën te verbranden en de mooie rozen te bewonderen die daar groeien.

Heerlijk om zo af en toe weer eens uit eten te kunnen gaan. Hoewel het niet uit eten kunnen gaan wel een positief iets voor me had want ik ben in tegenstelling tot velen, die de afgelopen tijd last hebben gekregen van coronakilo's, juist wat afgevallen. 

21 opmerkingen:

  1. Mooie foto's en leuk verslag. Ziet er net zo lekker uit op de foto's als het in werkelijkheid was. Echt een aanrader inderdaad.
    Liefs GeZet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk dat het weer mogelijk is om uit eten te gaan

      Verwijderen
  2. De horeca heeft het echt heel moeilijk momenteel, er zijn al duizenden banen verloren gegaan.
    Dit ziet er heerlijk uit Noortje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was heerlijk en het valt me op dat het hier nog steeds niet echt druk is bij de horeca.

      Verwijderen
  3. Het is niet mijn smaak maar het ziet er wel mooi uit. De tuin trekt me dan weer iets meer. Horeca bezoeken doe ik normaal ook amper, ze zullen mij niet missen. Ik ben meer van iets vlots.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is zéker een goede reden om nog eens uit eten te gaan.. die horeca moet gered worden.. het is zoveel te leuker als het er ís! Wij balen enorm dat het restaurant hier in onze woonwijk failliet gegaan is. Het is gewoon leuk en gezellig en vooral ook lekker om eens in fijn gezelschap je voetjes ergens onder tafel te kunnen schuiven hehe! Het ziet er allemaal heerlijk uit.. jullie hebben vast enórm genoten.
    Volgende keer nog eens even die tuin rond ja.. en die mooie rozen van wat dichterbij op de foto zetten.. daar ben ik óók weleens nieuwsgierig naar. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal eens naar het Rosarium gaan en mijn fototoestel meenemen en er een postje over maken.

      Verwijderen
  5. Met mosselen kan je mij niet blij mee maken maar het Rosarium vond ik wel heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn veel mensen die mosselen niet lusten. Ik at ze al als kind want mijn moeder maakte ze vaak klaar.

      Verwijderen
  6. Zo'n omgeving wil je zeker helpen.
    Maar met de regel afstand komen we er wel. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben al verschillende keren weer naar een restaurant geweest en er wordt heel goed afstand gehouden. Als dat niet zo is ga ik er niet zitten

      Verwijderen
  7. Dat voorgerecht was al een feestje op zich, Noortje.
    'k Hou er van om af en toe 'niet thuis' te eten...!
    Gefeliesiteerd met je MizzD-puzzel!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook heerlijk om af en toe niet thuis te eten.
      Jij had bij de Mizzd-puzzel toch ook aardig wat punten? Die puzzels zijn altijd zo leuk om te doen.

      Verwijderen
  8. Het Rosarium staat er in de zomermaanden prachtig bij. Dit jaar helaas geen Rozenfestival, ze bloeien er niet minder om. Mosselen lust ik niet. Wel fijn dat je steeds zo liefdevol over je man schrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen Rozenfestival, geen Run en geen Adrillen dit jaar wat ik wel heel jammer vind.
      Ik kan niet anders dan liefdevol over mijn man schrijven en ook heel vaak spreken. Iedere dag heb ik veel momenten dat ik met vreugde aan hem denk.

      Verwijderen
  9. Heel mooie momenten hebben jullie hier beleefd die jij in beeld en woord hebt gedeeld met ieder.
    De omgeving waar jullie aten ziet er best ook uitnodigend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik krijg er zowaar het water van in de mond Noortje...

    wat me bij ons opvalt is dat de horecazaken, het helemaal niet druk hebben...

    en dat na een lange periode dat ze verplicht dicht waren

    prettige dag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij zijn begin deze maand ook lekker uit eten geweest. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen