Grote dank aan mijn klusfamilie


Naast het grote verdriet dat ik had toen Manlief eind augustus plotseling overleed had ik ook al snel zorgen hoe het nu moest met de klussen waar hij aan begonnen was. Manlief was een echte "Doe Het Zelver" en hij was net begonnen met het afbreken van de oude schutting en de blokhut. Er lag een doe het zelf bouwpakket van een blokhut in de garage en ook de planken voor de schutting waren al besteld. Mijn familie zei dat het wel goed zou komen maar toch had ik er slapeloze nachten van. 
Mijn zwager en neefje beloofden me dat ze de schutting zouden plaatsen.
Het was flink wat meters wat ze moesten zetten maar toch kwamen ze steeds om er aan te werken en het resultaat mag gezien worden.
De blokhut was een ander probleem want Manlief had het hele pakket al uitgepakt en gesorteerd in de garage neergelegd. Er was niet echt een duidelijk tekening bij dus dat kon nog een dingetje worden. Toen ik bij mijn kapster was zei zij dat haar hovenier misschien de blokhut wel kon zetten. En inderdaad toen zij hem had ingelicht nam hij al snel contact met me op en kwam kijken. En gelukkig was het voor hem geen probleem om de blokhut zonder duidelijk tekening te plaatsen. 
Eind februari begon hij er aan en binnen twee dagen stond hij.
Wat was ik blij dat deze geplaatst was en dat hij uit de garage was want daar kon ik eigenlijk nergens bij. Ik heb gelijk aan de hovenier gevraagd of hij mijn tuin ook zou kunnen doen. Eerst onderhoudsvriendelijk maken en daarna gewoon in onderhoud. Gelukkig wilde hij dat ook wel ondanks dat hij erg veel klanten heeft. 
Omdat ik een open haard heb wilde ik, weer net als voorheen, een hok voor het open haard hout en mijn zwager en neefje waren zo goed om deze ook nog voor mij te plaatsen. Wel bleek dat Manlief wel heel veel hout gekocht had voor de schutting, misschien had hij er nog wel meer plannen mee gehad maar die wist ik niet.
Het hout dat over was moest dus weg maar gelukkig wist mijn zwager er wel een bestemming voor.
Aangezien de planken ruim 5 meter lang waren moesten ze eerst korter gezaagd worden voordat ze op een karretje achter de auto konden. Mijn zwager werd hierbij door zijn kleinzoon geholpen. 
Intussen zijn er in de tuin wat struiken en bomen weggehaald en is er gesnoeid maar fraai ziet het er niet uit. Vooral de pergola is erg onderhanden genomen en ik hoop dat deze in de toekomst weer wat wordt want nu ziet het er echt niet uit. 
Mijn broer en schoonzusje hadden beloofd om de blokhut te beitsen maar door de corona pandemie was dit op de lange baan gekomen. 
De tweede week van juni kwamen ze een week naar me toe en is de blokhut gebeitst door hen.
En het resultaat mag gezien worden. Gelukkig was het die week prima weer niet te warm en gelukkig droog weer. 
Mijn zusje kwam de dag nadat zij vertrokken waren. Voor haar waren er ook nog wat karweitjes o.a. de dakgoot weer ontdoen van takken en blaren van de conifeerbomen (deze zijn nu ook door de hovenier verwijderd want zij zit er natuurlijk niet op te wachten omdat iedere keer te doen als ze bij me komt)
Ik ben zowel de familie van Manlief als die van mij erg dankbaar voor de geboden hulp. Ik heb er erg veel zorgen om gehad maar gelukkig hebben zij veel van mijn zorgen voor de klussen weggenomen en me goed geholpen.
Mijn tuin zal er ook wel weer beter gaan uitzien als de hovenier geweest is en alles gedaan heeft maar dat schijnt nog wel even te kunnen duren.

18 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een prachtige blokhut is dat! Een extra huisje lijkt het wel.. wanneer kan ik erin komen logeren? hahahahaa!
    Ach ja joh.. zo'n tuin, al die gesnoeide planten, dat komt allemaal wel weer bij hoor.. en misschien wel sneller dan je hoopt hehe!
    Toch fijn dat iedereen zo behulpzaam was hè.. en nu was het ook weer eens even gezellig druk in huis..! ;-)
    geniet maar fijn van de opgeknapte buitenruimte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je mag in de blokhut komen logeren hoor😄
      Het moet nu wel wat beter weer worden om te genieten van mijn buitenruimte🤪

      Verwijderen
  2. Da's mooi geworden, Noortje! Hier is 't echt 'veel handen maken licht werk'! Bijna niet te geloven voor jou...!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had niet geweten hoe het zonder mijn familie in orde had moeten komen.

      Verwijderen
  3. Hallo Noortje. Ik kwam je Blog tegen nadat ik mijn Vierdaagse verslag van 2014 zat te lezen, en daar een bericht van Jou tegen kom. En dan is het altijd... even kijken wie is dat ook al weer. Ga je de Alternatieve Vierdaagse nog doen? Groetjes, Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ik wist niet eens dat er een alternatieve Vierdaagse was. Wel doe ik op het moment de thuiseditie van de Alkmaarse 4 daagse,

      Verwijderen
  4. Dat is met wat hulp toch allemaal weer goed gelukt! Samen redt je het wel, ze laten je niet zitten, dat is fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben heel blij met mijn familie die zo behulpzaam is voor me.

      Verwijderen
  5. Allereerst wil ik je bedanken voor je bezoek en reactie over afstand houden. Het is altijd leuk om met nieuwe bloggers kennis te maken en heb met veel interesse ook jouw schrijven gelezen. Het is fijn dat men je zo goed heb geholpen en ook dat het nu er al heel mooi uitziet. En de blokhut is echt heel mooi al en de tuin zal beslist ook later weer heel mooi worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik laat meestal een berichtje achter als ik bij iemand een bezoekje breng aan haar of zijn blog. Ik hoop dat de hovenier ook snel komt om de rest van mijn tuin op te knappen.

      Verwijderen
    2. Het weer werkt niet zo mee maar na weekend zal het beter worden en wellicht kan de hovenier dan meer doen. Wens je mooie dagen. En ik kwam ook even weer terug. Groetjes Tine

      Verwijderen
  6. Geweldig dat je zoveel hulp het gehad Noortje, het was al met al nog een flinke klus hè?
    Maar het resultaat mag gezien worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het was inderdaad een flinke klus. Het wachten is nu op de hovenier.

      Verwijderen
  7. Zo, de familie heeft geen half werk geleverd.
    Het ziet er prachtig.
    Wat fijn dat ze voor je klaar stonden. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook heel blij en dankbaar dat ze me zo goed geholpen hebben en ook dat ze steeds steeds voor me klaar staan.

      Verwijderen
  8. veel handen maken licht werk Noortje
    en he resultaat is prachtig

    prettig weekend

    BeantwoordenVerwijderen