Virtuele 30 van Zandvoort 31-03-2021

Vorig jaar zouden mijn wandelmaatjes en ik al de 30 van Zandvoort gaan wandelen maar i.v.m. de corona werd deze afgelast. We dachten toen nog dan doen we hem wel in 2021 maar helaas gooide de corona ook dit jaar weer roet in het eten. 
Toch bestond er dit jaar de mogelijkheid om deze editie te wandelen tijdens de virtuele 30 van Zandvoort. Tussen 27 maart en 11 april kon je in je eigen omgeving een route uit stippelen. Je kon kiezen uit 30, 18 of, speciaal toegevoegd aan de virtuele editie, 10 km. Aangezien ik de laatste tijd wat fysieke problemen heb die ook invloed hebben op mijn voeten en enkels leek 10 km mij meer dan genoeg en daar kwam nog bij dat je ik laatste tijd eigenlijk niet echt gewandeld heb. 
Via de App Racemap die ik op mijn smartphone geïnstalleerd had zou je nadat je je gegevens had ingevuld kunnen zien hoe veel je al had afgelegd.
Eigenlijk had ik een verkeerde dag uitgekozen om te gaan wandelen want het was die dag bijzonder warm en eigenlijk kan ik niet goed tegen de warmte, maar toch ik begon vol goed moed.
Ik ging via een pad uit mijn wijk wat ik nog niet zo lang geleden ontdekt had. Ik ging richting het golfterrein. Het viel me op dat ik nauwelijks andere wandelaars tegenkwam.
Ik besloot toen ik langs de begraafplaats kwam bij het graf van Manlief langs te gaan want aangezien het al enkele dagen niet geregend had zouden de viooltjes die op het graf staan wel wat water kunnen gebruiken.
Het was maar goed dat ik er langs ging want de viooltjes hadden dringend behoefte aan water. Ik verliet de begraafplaats waar de vogels het hoogste lied zongen.
Ik loop meestal een rondje op de begraafplaats als ik lopend ben want het is eigenlijk net een park.
Hierna besloot ik wat kilometers te gaan maken in het Borgerswold, een uitgestrekte recreatiegebied van 450 hectare. Het park biedt voor zowel inwoners van Veendam als bezoekers uit de regio een enorm aanbod aan recreatieve en sportieve beweegactiviteiten. Het heeft vele wandel en fietsroutes en er zijn ook ruiterpaden  Ook bevindt zich in het park een waterskibaan.
Ik had gedacht dat het bij het strandje wel druk zou zijn maar ik zag er maar twee gezinnen met kinderen.
Ze waren druk bezig om de waterskibaan in orde te maken of het leek er meer op dat ze deze aan het uitbreiden waren.
Ik begon nu wat te slingeren over allerlei paden en paadjes en ik was blij dat ik af en toe in de schaduw liep want ik had het behoorlijk warm.
Ik zag op de app dat ik weer richting mijn huis kon gaan want dan zou ik de 10 km er wel op hebben zitten. Ik ging richting het centrum en zag de achterkant van het gemeentehuis opdoemen.
Ik ging nog even langs het hertenkamp maar de herten keurden mij geen blik waardig.
Ik had hierna nog een kilometer te gaan en die viel me wel heel erg zwaar. Ik was bang dat ik nog iemand moest bellen om me op te komen halen maar uiteindelijk kwam ik toch nog op eigen kracht thuis.
Later kreeg ik de medaille over de post. Meestal kies ik niet voor een medaille maar nu met die virtuele tochten vind ik zo'n medaille wel leuk.

12 opmerkingen:

  1. Wat toch een mooie omgeving om te wandelen zo dicht in de buurt.
    Goed dat je de 10 km. op eigen kracht hebt gehaald.
    Wel leuk dat je een medaille over de post krijgt, ziet er ook mooi uit.
    Als de hertjes genoeg gegeten hebben draaien ze de rug naar je toe, wat een mooie tekening hebben ze op de achterkant hé?
    Liefs GeZet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan haast nooit zonder even te stoppen bij het hertenkamp langsgaan. Ik vind het zulke leuke beesten met die lieve kopjes.

      Verwijderen
  2. Ik heb me al diverse malen voorgenomen eens zo'n digitale tocht te gaan doen.. dan wel zonder zo'n kilometerteller op m'n telefoon, want dat heb ik niet hehe. Gewoon een papieren routeomschrijving kan vaak ook. Het komt er alleen maar steeds niet van. Misschien tóch eens gaan doen, want wij wandelen wel vaak maar echt veel kilometers maken we dan niet hoor.. zéker geen 10km en dat is toch wel de afstand die ik graag wil blijven lopen.
    Jij hebt wel een hele mooie tocht zelf bedacht.. maar dat je moeite had met die laatste kilometer..! Lijkt me juist altijd de snelste hehe! Was het zó warm bij jullie? het is hier niet warmer geweest dan 21 graden.. in een t-shirt heb je het dan nog niet echt warm vind ik.. maar Jaxon in z'n bontjas zag wel af..! Dat wordt nog wat komende zomer met hem.. en voor jou..! ;-)
    Mooie medaille.. ik neem bijna altijd wél de medaille met tochten hoor.. vind ik leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb altijd het idee dat jullie wel meer dan 10 km lopen. Zo'n virtuele tocht is bijgebrek aan gewone tochten best leuk om te doen. Vorig jaar heb ik zo ook al de 4daagse van Alkmaar gedaan.
      Dat die laatste kilometer mij zo zwaar viel kwam denk ik door mij fysieke klachten die opspelen bij overbelasting want dat heb ik ook met mijn handen.
      Ik denk wel dat het iets warmer was dan 21 graden maar je weet ik ben meer een wandelaar met koudere temperaturen. Trouwens gisteren ook een virtuele wandeltocht gemaakt en die temperatuur beviel me beter (verslag volgt nog) De plakplaatjes met de stempels in mijn wandelboekje vind ik persoonlijk leuker dan een medaille. Maar het kan azuur.ijk ook beiden.

      Verwijderen
  3. Verstandig de afstand aan te passen.
    Soms wandel je echt in een lege wereld.
    Het is zeker verlaten op het strand, soms ontploffen de parken.
    Groen is wel goed voor een mens om tot rust te komen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit strand ligt in een park maar er waren ook nauwelijks mensen in het park.

      Verwijderen
  4. Toch heel knap gedaan van je, Noortje! Misschien ging je wel een beetje te ver in het rood... Je medaille is verdiend!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was ondanks dat die laatste kilometer me zwaar viel toch wel trots op mijzelf.

      Verwijderen
  5. Een mooie wandeling Noortje

    sinds begin van vorig jaar mogen de wandelclubs geen tochten meer organiseren

    sommige bieden nu wel bewegwijzerde parcours aan, die je naar goeddunken kan stappen

    maar rustposten heb je wel niet..

    door de corona maatregelen blijf ik wel in de buurt..

    Hopelijk komt daar snel verandering in

    prettige dag gewenst



    oor de coroamaatregelen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hier bieden ze je dan de mogelijkheid aan om een virtuele tocht in je woonomgeving te doen.

      Verwijderen
  6. Wat is daar mooie omgeving te wandelen. Heerlijk. Je kwam ook herten tegen. Echt mazzel. Gefeliciteerd!! Zo lange wandeling heb je gedaan. Knap!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn woonplaats wordt ook wel Parkstad genoemd omdat er verschillende grotere en kleinere parken zijn. Die herten zijn hier in een hertenkamp wat zich in het centrum van mijn woonplaats bevindt.

      Verwijderen