Vandaag zou het je verjaardag zijn geweest 11-11-2021

Vandaag zou je jarig geweest zijn maar het is nu al de derde keer dat je er niet meer bent omdat het bijna 27 maanden geleden is dat je plotseling overleed aan een hartstilstand.
Ik mis je nog steeds iedere dag. Ik ben er nog steeds niet aan gewend dat jij er niet meer bent als ik thuis kom en mijn belevenissen niet meer kwijt kan hoewel ik me er wel aardig doorheen sla.
Ik zou je nog graag eens willen vertellen hoeveel ik van je houd, dat wist je waarschijnlijk wel maar ik zou het nog heel graag eens een keer tegen je willen zeggen.
Ik mis je bij de kleinste dingen b.v. bij het horen van jouw lievelingsmuziek en ook heel erg als er kleine klusjes gedaan moeten worden in of om het huis. Gelukkig staat Rodger dan meestal wel klaar of dingen die opgespaard kunnen worden doet mijn broer dan als hij met zijn vrouw een weekje bij me komt logeren.
Ook de vakanties en uitstapjes met je mis ik heel erg hoewel we in deze coronatijd toch niet naar Turkije hadden gekund om te overwinteren. Wel hadden we met de caravan in Nederland gewoon op vakantie gekund. Ik vond het wel lastig toen ik van de zomer bij verschillende bewoners in de wijk hun caravan op de oprit zag staan wat had ik graag met jou een paar weken naar de Veluwe gegaan daar genoot je altijd zo van en ik ook.
Ook mis ik de lekkere nasi die je altijd maakte als ik een wandeltocht had gelopen. Niemand maakte zo lekker nasi als jij. Ook zou ik nog eens graag horen dat je zei: "je bent nog in staat om een standbeeld zenuwachtig te maken" niet dat jij zenuwachtig te maken was maar als er iets moest gebeuren had ik eigenlijk weinig geduld en vroeg ik steeds wanneer je er aan begon.
In mijn gedachten zie ik je ook nog vaak in de keuken aan de keukentafel zitten waar je de krant van A tot Z las. Zo kan ik nog wel heel wat dingen opnoemen.

Ik ondervind veel steun van je jongste zusje zij verzint steeds uitstapjes, etc. die we samen kunnen doen en het fijne is dat ze net als jij een lief, zacht en goed karakter heeft. 

Ik heb hele mooie en fijne herinneringen aan je en het mooiste aan mijn herinneringen is, dat niemand ze van me af kan pakken. Ze zitten voor altijd in mijn  hart!
(Wel vind ik het jammer dat ik zo weinig foto’s van je heb, je wilde niet graag op de foto)


13 opmerkingen:

  1. Wat jouw ogen niet meer kunnen zien en
    wat jouw handen niet meer kunnen vasthouden
    dat kun jij wel altijd in jouw hart blijven voelen.

    Herinneringen blijven altijd bestaan en
    die kunnen echt niemand van je afnemen.

    Je zusje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Koester je herinneringen en ze blijven voor altijd in je hart leven.

    Liefs GeZet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zó'n mooie overdenking.. en een prachtige collage van toch nog heel wat fotootjes.
    Tja, koester al die prachtige herinneringen maar.. niemand pakt ze inderdaad van je af, maar je moet ze wel zelf ophalen.. doe dat vooral maar heel vaak, dat houdt ze (én hem) levend.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt weer een mooi stukje op je blog geschreven Noortje....
    Al weer de derde keer dat we Willem z'n geboortedag gedenken ....
    soms kun je het nog niet geloven .... we denken aan je

    XX van P & L

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hemelsmooi verwoord, Noortje. Prachtige collage ook. 'k Weet zeker dat er hierboven iemand meeleest...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een mooie en sereen aandenken Noortje

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @allemaal bedankt voor jullie mooie en fijne reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He, wat verdrietig is het toch. En het is prachtig mooi hoe je er over schijft, en moedig doorgaat. Hou vol he, de dierbare herinneringen zullen overwinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is heel verdrietig, je pakt je leven wel weer op met de juiste mensen om je heen.
    Maar het gemis is er en zal blijven.
    Heel veel sterkte Noortje. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Plotseling er weer alleen voor staan lijkt me ook heel vervelend, ik houd er ook van om samen met anderen iets te ondernemen, alleen is maar alleen. De kat, hoe lief ook, zegt toch niks terug.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kat, Solo, zegt wel niks terug maar ik vind het toch fijn om iets levends in huis te hebben. Hij is ook altijd blij als ik weer thuis kom.

      Verwijderen
  11. @ Rene en @ Hans jullie ook bedankt voor jullie reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik weet wat je voel en hier is het nog zo kort en ik mis hem als ik ga slapen en vooral als ik wakker wordt. Ik mis ook onze uitjes in de mooie natuur en ik denk dat dit missen ook nog heel lang duur. Want we waren altijd samen en trokken eruit in slecht weer en wind. Het zal voor mij nog wel even duren voor ik aan dit nieuwe leven opnieuw begint. Maar ook jij hebt je herinneringen net als ik en daar kan ik wel lang op teren. Maar toch mis ik mijn maatje en man dat moet ik wel even beweren.

    BeantwoordenVerwijderen