Bezoek Kerstshow Tuincentrum Oosterink in Denekamp 26-11-2021

 

Mijn schoonzusje en ik hadden besloten om vrijdag 26 november naar het tuincentrum Oosterik in Denekamp te gaan.
In dit tuincentrum van 50.000 m2 is er een ruime keus in onder meer tuinartikelen, bloemen, kamerplanten en woonaccessoires. Het is een van de grootste tuincentra van Nederland. Mijn schoonzusje en ik zijn er vaker geweest niet speciaal voor de kerstshow hoewel ik er vorig jaar wel een nieuwe kerststal met kerstfiguren heb gekocht. Ook nu had ik niet echt iets voor de kerst nodig maar ik wilde wel graag hangers met planten hebben die ik naast de keukendeur en naast de garage kon hangen. Trouwens als het nog Sinterklaas moet worden heb ik nog niet zoveel met kerstshows etc.
We hadden wel tegen elkaar gezegd dat wanneer het er erg druk zou zijn we er niet naar binnen zouden gaan. Het was ongeveer anderhalf uur rijden als we door Duitsland zouden gaan en dat deden we ook. Het viel ons mee toen we bij de parkeerplaats kwamen meestal is het er veel drukker. 
Direct voor de ingang stond de Kerstman er al met zijn arrenslee en nadat we binnen bij de ingang waren was er ook direct al van alles te zien. Een kabouterdorp waar de kerst werd gevierd en aangezien ik gek op kabouters ben vond ik dit fantastisch om te zien.
We gingen eerst naar de planten afdelingen waar heel veel mooie kerststukjes waren maar er waren helaas geen hangers die ik wilde voor bij de keuken en garage deur. Wel kocht ik winterharde violen voor in de bloembak bij de voordeur. Gelukkig waren er overal eenrichtingspaden en iedereen hield zich hier ook aan en hield voldoende afstand. Misschien kwam dit ook wel omdat er veel Duitsers in de tuincentrum komen en ik heb onlangs gehoord dat Duitsers zich veel gemakkelijker aan de regels houden dan wij.
We gingen naar de afdeling voor de dieren. We hoopten dat ze silica kattenbakvulling zouden hebben want wij kochten dat altijd bij de supermarkt maar daar schijnt het uit de handel te zijn. Ze hadden er verschillende soorten maar veel duurder dan die wij bij de supermarkt altijd kochten. Ik zag een zak van 15 liter en besloot deze te kopen maar nu zaten er roze korrels in i.p.v. blauwe en ik hoopte maar dat Solo op de kattenbak zou willen met die roze korreltjes erin want hij is tenslotte een mannetje, haha, (hij heeft er geen problemen mee)  
Hierna gingen we naar boven naar de afdeling met kerstartikelen. Je kon het zo gek niet bedenken of ze hadden het wel maar ik heb genoeg thuis voor de kerst. Mijn schoonzusje kocht nog een wel een ster die ze op de haar balkon kan hangen.
Hier waren ook verschillende kersttaferelen te zien en bij sommige kon je ook op een knop drukken en dan klonk er muziek.
Sommige figuren bewogen ook als je op een knop drukte en dat was ook heel leuk om te zien zeker als er dan ook nog muziek klonk.
Er stond een grote stoel waarbij stond fotomoment en ik kon het natuurlijk niet laten om daar even in te gaan zitten terwijl mijn schoonzusje me op de foto zette.
Nadat we boven zowat alles gezien hadden gingen we naar beneden om in het restaurant iets te drinken maar eerst vroeg ik aan een medewerkster waar de lantaarns te vinden waren want die wilden ik bij de voordeur zetten. Ik werd naar een gedeelte van de winkel verwezen waar de lantaarns stonden er stonden niet precies lantaarns die ik zocht maar ik zag er wel die ik ook wel geschikt vond.
(dit zijn de lantaarns die nu in de hal staan want buiten is het te slecht weer)
Nadat we in het restaurant iets gedronken hadden begonnen we weer aan onze terugreis. Ik vond het heel jammer dat ik geen hangplanten had kunnen bemachtigen maar toen we bijna bij huis waren bedacht ik me opeens dat ze misschien wel bij Tuin en Dier in Muntendam te koop zouden zijn. Dit is maar een hele kleine zaak maar ik heb er van de zomer ook hangplanten zien hangen. En jawel hoor er waren er nog net drie en ik had er drie nodig.
Ik heb een snoer met mini lichtjes in de hangers gedaan en dan ziet het er zo uit. Een bij de keukendeur en een aan iedere kant van de garagedeur. Trouwens in mijn woonplaats is er al heel veel kerstverlichting want er is dit jaar ook weer een lichtjesroute. Ik zal ook wel wat verlichting buiten aanbrengen, net als vorig jaar, maar dan pas na Sinterklaas en ook niet heel erg veel.
Het was een leuk uitstapje en ik was blij dat het niet echt druk was in het tuincentrum. Ik weet wel dat we er in het voorjaar nog eens heen moeten want ik heb er prachtige bloempotten voor buiten op het terras gezien.

24 opmerkingen:

  1. Als ik dit weer zo lees en de foto's zie hebben ze er toch een heel festijn van gemaakt bij dit tuincentrum.
    Toch altijd leuk om te zien en inderdaad gelukkig niet druk.
    Gelukkig aan het eind ook nog de hangers gekregen dus de dag kon niet meer stuk.
    Lees ik het goed dat we in het voorjaar weer gaan ;-)
    Liefs GeZet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk gaan we er in het voorjaar weer heen. Misschien heb jij dan ook wel weer een slaapkleed voor Happy nodig.

      Verwijderen
  2. Oh, ik schrijf hier hetzelfde als ik bij een soortgelijk postje van magda schreef: ik kom ná zondag dit wel pas bekijken allemaal.. ik hou Sinterklaas in ere en wil vóór 5 december nog geen kerstpostjes lezen hahahhaaaa! De tijd gaat toch al zo snel allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We gingen niet speciaal voor die Kerstshow er heen maar gewoon omdat het een groot centrum is waar ze heel veel dingen verkopen. Als we er toevallig eens in de buurt zijn gaan we er vaak ook langs.
      Voor mij moet het eerst ook Sinteklaas geweest zijn voordat ik me met de kerst bezig houd.

      Trouwens er staat een mand met Sinterklaaskadootjes bij de haard die pas op zondag open mogen.

      Verwijderen
  3. De decembermaand is altijd een maand van veel gezellige momenten. Maar eerst ga ik toch voor de Sinterklaasavond, daarna verjaardag buiten huis vieren en daarna komt pas de kerstversieringen in huis. Al moet ik toch bekennen dat de kerststal wel met de 1ste Advent zondag gezet wordt.
    Mooie lantaarns heb je gekocht. En dan zo dichtbij huis de hangplantzakken kunnen kopen. Wat een geluk dat er precies nog 3 waren. Ik kom deze en de lantaarns gauw bewonderen hoor.

    Je zusje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga ook eerst voor Sinterklaas zoals je wel weet want de Sintkadootjes staan al naast de open haard. Maar wanneer je in een tuincentrum komt is het kerst wat de klok slaat en dat is al weken zo.
      Volgende week zie je hangplantenzakken en de lantaarns en ik verheug me op je komst

      Verwijderen
  4. Ik vind kerstshows die er al zijn voor Sinterklaas veels te vroeg. Kerst hoort bij de laatste week van het jaar, niet de laatste maanden. Maar goed, je hebt er van genoten en daar gaat het maar om.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind kerstshows ook veel te vroeg maar het lijkt er steeds meer op dat de Kerstman de Sint verdrijft wat ik heel jammer vind. Ik heb ook nog geen kerstspullen in de kamer dat komt pas een week na Sinterklaas. Eerst vierik Sinterklaas nog.

      Verwijderen
  5. Het kind in me wordt wakker, Noortje... Eerst 'Sinterklazen'...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Wij kwamen hier vroeger bijna ieder jaar. Eigenlijk wil ik dit jaar ook nog even, maar ik weet niet of het er nog van gaat komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het lijkt me toch een groter tuincentrum te zijn dan deze die ik bezocht. Maar ik moet eerlijk zijn ,we hebben niet alles gezien omdat we eigenlijk al op de terugweg naar huis reden en het tuincentrum nog een uurtje open was. Het was er bijgevolg ook erg rustig dat was dan coronagewijs wel een pluspunt.
    Maar om thuis aan Kerst te beginnen wacht ik toch tot Sinterklaas is geweest. Een traditie en omdat ik het zo gewoon ben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat centrum wat jullie bezocht zag er ook heel leuk uit. Bij mij komt de Kerst ook pas na Sinterklaas hoor

      Verwijderen
  8. prachtige foto's uit dat tuincentrum, dat me wel bijzonder groot lijkt Noortje..

    prettig weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gezellig gehad met kerstshoppen. Wat hebben mooie dingen. Ik had van deze week krans gemaakt. Staat leuk bij ons. We moeten wel door gaan. Hoe het moeilijk is met Ferry... Je hebt prachtig foto's kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het was inderdaad erg gezellig. Ik wens Ferry en jou veel sterkte met de situatie.

      Verwijderen
  10. Hier zijn ook meerdere tuincentra met een grote kerstmarkt, we gaan daar zo nu en dan heen voor wat nieuwe kerstspulletjes. De kerstboom kopen we na sinterklaas bij de bouwmarkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met de kerst zijn de tuincentrums altijd heel sfeervol om te bezoeken. Ik heb geen kerstspulletjes nodig hoewel je wel in de verleiding komt als je al het moois ziet.

      Verwijderen
  11. Een leuk uitstapje de Kerstshow in Denekamp.
    Men heeft er werk van gemaakt om het gezellig te maken.
    Je zit keurig op de troon. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wilde ooit stoppen met uitvindingen op zondag, maar een aantal vond dat jammer.
      Nu al 14 jaar op zondag.

      Verwijderen
  12. Ik heb hier ook wel eens zoiets gezien bij de Intratuin, en dat is klein en overzichtelijk en dat is mij wel voldoende. Jij hebt weer genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo, Sinterklaas is weer vertrokken naar Spanje.. kom ik nú even hier eens goed kijken! Weet ik wel hoor, dat je in die tuincentra na half oktober niet meer om Kerst heen kunt.. maar ik kies er gewoon zelf voor daar vóór 5 december nog geen kennis van te nemen hahaha!
    Fijn voor je dat je die hangzakken nog vond, al was dat dan niet dáár bij dat grote centrum. Met die lichtjes erin zijn ze wel heel sfeervol.. zónder moet het nog een beetje vol groeien om het echt mooi te maken denk ik.. je ziet nog teveel van dat groene plastic van die zak. Maar er zitten mooie kerstige plantjes in.. nog nooit gezien, alleen maar met viooltjes.
    Die kerstshows maken ze voorál voor de kleintjes erg leuk, met die bewegende poppen en zo, maar ik als volwassene vind dat gewoon ook érg leuk om te zien hoor, net als jij! hahahaa! En ook net als jij koop ik zelden veel in zo'n tuincentrum.. maar ga ik ook altijd even op de dierenafdeling naar iets van een aanbieding kijken hehe.. én wat drinken in het restaurant! Je maakt daar gewoon een dagje uit van hè.. er is al maar zo weinig nu om te doen, dan is zoiets gewoon leuk! :-)
    Dat hangertje boven die ene plantenzak.. dat katje lijkt wel veel op die die ik in Buis-les-Baronnies zag in de herfstvakantie hè? wat leuk!

    BeantwoordenVerwijderen