Ik Solo, de kater van Noortje, weer eens aan het woord 02-01-2022

Ik moet toch even mijn verhaal aan jullie kwijt. Vrouwtje was druk bezig met allerlei dingen dus zag ik mijn kans schoon om even van de laptop gebruik te maken.
Een paar dagen voor kerst lag onderstaande kaart bij ons in de brievenbus.
Ik schrok me rot want ik dacht dat die verwaande raskat me een kerstkaart stuurde om me te sarren. We kunnen elkaar immers niet uitstaan. Maar het bleek nog erger te zijn want het was een oproep van de dierendokter voor mijn jaarlijkse APK keuring en injectie. Ik hoorde dat mijn vrouwtje direct al een afspraak maakte. 
Hoe kunnen ze nu zo je kerstdagen verpesten? Het speelt dan toch steeds in je kop dat je daar na de kerst heen moet!
Vrouwtje haalde een dag van te voren de katten vervoersmand al uit de garage want anders zou deze te kou zijn zei ze, of ik daar last van zou hebben. Ik loop toch ook gewoon in de kou buiten!
Omdat vrouwtje zelf geen auto meer heeft had ze aan het vrouwtje van Happy gevraagd of zij ons er heen wilde brengen. Natuurlijk deed ze dit. Het vrouwtje van Happy is altijd heel goed voor ons maar ik had het niet erg gevonden als ze dit niet had willen doen want dan had ik er niet heen gekund.
Op de ochtend van de afspraak werd ik in de nek gegrepen en in de mand gestopt. Toen we bij de dierendokter waren en ik in de spreekkamer was was er van mijn bravoure niets meer over. Ik zat ineen gedoken met platte oren tegen mijn kop te wachten op de dingen die gingen komen. Ik werd onderzocht kreeg mijn injectie en werd gelukkig gezond bevonden.
Vrouwtje had al dagen gezegd dat de dierendokter zou zeggen dat ik een vetzak was. (Op het plaatje hieronder zie je een vetzak van een rode kater maar zo zie ik er echt niet uit! Hoe kan ze nu zeggen dat ik een vetzak ben!)
Nu de dierendokter zei dat ik geen dikzak was en zei juist dat ik nu een mooie dikke winterjas aanhad en daarom wat dikker leek. Vrouwtje zei nog wel dat ik ruim zes kilo weeg maar hij zei er niets van, dus vrouwtje had me voor niets ongerust gemaakt over mijn gewicht. 
Wel had ik aan een kies veel tandsteen en daar was het tandvlees ook ontstoken. Vrouwtje vroeg wat daar aangedaan kon worden. Als ik veel tandsteen zou hebben zou dat onder narcose, wat dat dan ook mag zijn, verwijderd moeten worden. Maar omdat het maar aan één kies was riep hij zijn assistente erbij en die kwam met een soort tangetje. De dierendokter hield mijn bek open, vrouwtje moest mijn voorpoten vasthouden en de assistente ging met dat soort tangetje bij mijn kies. Ik moet zeggen dat het even niet zo prettig was maar dat duurde maar heel even. Het bloedde daar wel bij die kies maar het tandsteen was er gelukkig af. Mijn tandvlees moet wel in de gaten gehouden worden werd er gezegd.
Vrouwtje vroeg ook nog aan de dierendokter of ik iets kon krijgen voor mijn angst voor de knallen van het vuurwerk omdat ik een stressblaas heb en ik aan het begin van het nieuwe jaar dan vaak een blaasontsteking heb. Om dit te voorkomen  kreeg ik preventief een kuurtje tegen blaasontsteking mee.
Gelukkig ben ik er weer een jaar vanaf! Toen ik thuis kwam en weer uit de mand was was ik alles weer vergeten.
Trouwens het huis waar die verwaande raskat woont is verkocht. Nu hoop ik maar dat die kat ook meeverhuist.

KOPJES VAN SOLO

27 opmerkingen:

  1. Lieve Solo, voor jou en vrouwtje (die toch heel goed/lief voor jou is!) een heel gezond/gezellig nieuw jaar!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lie(f)s wat vind ik het fijn dat je me lieve Solo noemt.

      Verwijderen
  2. Tijd geleden Solo, een mooi kattenjaar gewenst.
    Oeps, daar ga je voor je jaarlijkse APK keuring en injectie.
    De dierendokter heeft gelijk, je bent niet dik en nu ook een schoon gebit.
    Gelukkig weer een half jaar rust. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vrouwtje geeft me niet veel kans om op de laptop een stukje te schrijven. Ik ben inderdaad weer blij dat alles weer achterde rug is.

      Verwijderen
  3. Wat fijn dat alles in orde was bij de dierendokter. En je kies met tandsteen is ook weer in orde. Alhoewel ik uit ervaring kan zeggen dat met 1 tandje ook alles nog wel te behappen valt. Heb jij even geluk dat het huis van die vervelende kat te koop staat, het valt te hopen dat het huis snel verkocht is, dan zien jullie elkaar gelukkig niet meer.
    Gewicht is ook nooit goed, jij bent een vetzak ik een schriel kipje, ik vind je echter mooi zoals je bent.
    Liefs Happy.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja mijn vrouwtje heeft me gezegd dat vorig jaar jouw tandjes op een na getrokken zijn.
      Dat huis was heel snel verkocht hoor maar het is te hopen dat die verwaande raskat ook mee verhuist.
      Mijn vrouwtje zegt dat jij geen schriel kipje bent maar dat jij meer op een poes dan op een kater lijkt omdat je fijn gebouwd bent,

      Verwijderen
  4. Wat een mooie kaart van de dierendokter.. onze vórige dokter stuurde voor Jaxon ook zo'n soort kaart met z'n naam erop.. dat deed ie zelfs nog toen we al máánden bij een andere dokter gingen! Heb ik maar eventjes gemaild en nu is het gestopt.. wél jammer van die leuke kaartjes, want dat doet onze huidige dokter niet. (maar die rekent wél veel minder voor bepaalde medicijnen.. ja ja.. die kaartjes moeten érgens van betaald worden hè! ;-) )
    Maar inderdaad Solo.. zo net voor kerst die mededeling krijgen is niet leuk.. Jax moest op 24 december.. die was er met de kerst lekker al vanaf..! ;-) Oók goedgekeurd.. en nog een extra prik, want de rabiesprik was na 3 jaar ook verlopen..! Z'n tandsteen is echter nog niet verwijderd zoals bij jou.. hij heeft daar dan ook ietwat meer van.. dat wordt weer een dure ingreep waarschijnlijk.. maar daar wachten we nog even mee hoor!
    Ik vind jou daar prachtig onder de kerstboom liggen.. niks te dik hoor!! En ik hoop dat je niet teveel last van de knallen gehad hebt.. en dus ook geen stressblaas hebt gekregen. Jaxon heeft daar geen last van gelukkig.. al zijn de knallen hier soms zó hard, dat ie toch wel even opkijkt. Maar om 12 uur.. jaaa, toen ging z'n aandacht toch meer uit naar de schaal met oliebollen hahahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb gelukkig geen last van een blaasontsteking gekregen dit jaar. Het is wel jammer dat de kerstboom er niet meer staat want dat lekkere plekje om te chillen is nu weg.

      Verwijderen
  5. Allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
    Wat fijn dat je ook weer goedgekeurd bent, tandsteen verwijderen is geen pretje zeg. Moest ook een keer bij mij gebeuren. Zag ik het goed ..... lag er nou een kleedje in jouw reismand. Had het nog eens echt koud moeten zijn wat had je dan aankregen.
    Het vuurwerk viel in Amstelveen toch wel mee. Die harde knallen hoeft van mij ook niet zo hoor. De gekleurde sterren (siervuurwerk) daar kijk ik graag naar. Maar hier was helaas maar weinig van.
    Gewicht blijft altijd een dingetje he.
    Geniet nog maar even van jouw plekje onder de kerstboom want voor je het weet wordt alles weer opgeruimd.

    Liefs Joris.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Joris jij ook nog de beste wensen hoor.
      8nderdaad in mijn reismand ligt een kleedje. Vrouwtje is altijd bang dat het te koud voor me is, lariekoek natuurlijk. De dierendokter zei toch ook dat ik een mooie winterjas aanhad. Ja jij weet heel goed wat overgewicht is hé? Jij staat altijd op rantsoen heb ik begrepen.
      Helaas is de kerstboom weer opgeruimd en is het fijne plekje verleden tijd.

      Verwijderen
  6. Wat een pracht verhaal om het nieuwe jaar in te luiden en ook bedankt hierbij voor je vrouwtje dat ze een mooie reactie gaf op mijn bankje in bos. Wees jij maar wie je wilt zijn hoor want je bent uniek op je eigen manier. En hoop dat als er nieuwe bewoners komen er wellicht wel een leuke kat komt voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je mijn verhaal leuk vond. Een andere kat kan nooit erger zijn als die verwaande raskat dieer nu nog woont

      Verwijderen
  7. je jaarlijkse APK keuring en goed bevonden Solo

    goed nieuws dus

    en hopelijk ben je van die raskat verlost

    een leuk kattenjaar gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die raskat loopt me nog steeds uit te dagen. Ik zal blij zijn als hij vertrokken.

      Verwijderen
  8. Ja, die kwalen altijd, die maken het leven altijd een stuk minder aangenaam. Maar gelukkig zijn er vaak wel oplossingen voor, met een beetje geduld, dan komt het goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja ja, die APK hoort er gewoon bij, ook bij dieren. Hier gaat de viervoeter ook altijd braaf mee voor zijn jaarlijkse check en prik. Op een goed kattenjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop inderdaad op een goed kattenjaar. Als het maar bij mijn jaarlijkse check en prik blijft dan heb ik niet te klagen.

      Verwijderen
    2. Zo denk ik ook altijd. Ze kunnen nog genoeg gaan sukkelen als ze ouder worden, maar hopelijk niet te veel.

      Verwijderen
  10. Apk keuring hebben dieren wel eens nodig. Metacam kennen wij ook. Tegen de pijn. Bij ons konijn word eerst gecontroleerd voor vaccinatie prik. GElukkig is ook achter de rug van jou lieve poezen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik verder geen problemen heb hoef ik gelukkig maar 1x per jaar. Als ik een blaasontsteking heb kan vrouwtje een kuurtje ophalen en hoef ik er gelukkig niet heen.

      Verwijderen
  11. Een bezoek aan de dierenarts vinden ze hier ook niks, ze moeten 2 keer per jaar voor een vlooienprik en een cocktail tegen allerlei kattenziekten. En een pil om ze te ontwormen, omdat ze graag op vogels en muizen knabbelen.
    Toen onze witte kat ook tandsteen bleek te hebben, wat ze alleen onder volledige narcose waarvoor eerst een hartfilmpje gemaakt moest worden, verwijderd kon worden, toen heb ik de dierenarts voorgerekend dat ik voor ongeveer 60 euro een nieuwe kat kan halen. Volgens de andere dierenarts op ons dorp bleek een dieet van harde brokjes ook god te helpen tegen tandsteen, dat wordt veroorzaakt door zachtvoer uit blik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zachtvoer is inderdaad niet zo goed harde brokken zijn veel beter maar toen ik alleen dieetbrokken kreeg en geen zachtvoer was mijn tandvlees ook ontstoken.

      Verwijderen
  12. oef, de spellingscontrole laat me weer in de steek. god = goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Altijd leuk die kattenverhalen! Fijn dat je weer goedgekeurd bent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou iedere week wel wat kunnen schrijven maar ik mag nooit van het vrouwtje op de laptop. Ik moet het afen toe eens stiekem doen.

      Verwijderen
  14. Poes kan het hier goed vertellen. Gelukkig start hij met een mooie lei in 2022

    BeantwoordenVerwijderen