Ik, Solo de kater van Noortje, wil even mijn ei kwijt.

afbeelding komt van internet
Ik ben meer dan een week aan het prakkiseren geweest. Ik vroeg me steeds maar af waarom het vrouwtje van Happy, dat is het schoonzusje van mijn vrouwtje, het dierenasiel in Beilen gebeld had. Trouwens ik vind schoonzusje een raar woord bestaan er dan ook vuilzusjes? 
Ik hoorde haar alleen maar vragen naar de openingstijden want het eerste gedeelte van het gesprek had ik niet gehoord. Opeens kwam het trauma weer naar boven dat ik uit een asiel kwam. Ik had dat al helemaal verdrongen en ik ging er nu eigenlijk helemaal van uit dat ik altijd bij mijn baasje, toen hij nog leefde, en het vrouwtje gewoond had. Ik kreeg opeens angst zou het vrouwtje me naar het asiel gaan brengen? Ik kon dit haast niet voorstellen want ik ben altijd heel lief voor haar en zij voor mij. Opeens kwam het naar boven en wist ik het ook weer dat zij me op 7 maart 2015 uit het asiel gehaald hebben. Ik woon dus al heel lang bij haar en wat mij betreft tot volle tevredenheid. 
Trouwens ik kwam op de laptop van het vrouwtje nog een afbeelding tegen die het asiel erop gezet had om mij onder de aandacht te brengen.
Zo zag ik eruit toen ik in het asiel zat
Nu ik die foto zie zag ik er toen wel heel slank uit misschien zelfs mager dus ik kan me wel een beetje voorstellen dat het vrouwtje me nu soms een vetzak vindt. Waarom ik toen zo slank was weet ik niet meer en waarom ik in het asiel beland was weet ik ook niet meer en trouwens dat wil ik ook niet weten.
Zo zie ik er nu uit
Maar al met al wist ik nog niet waarom er naar het asiel gebeld was. Een week zat ik in spanning en toen zag ik opeens en stapel handdoeken en slaapkleden in de hal bij de voordeur liggen.
De spullen gingen in de auto van het schoonzusje van mijn vrouwtje en ze zei dit gaan we  naar het asiel brengen waar jij gezeten hebt. Ze zijn daar altijd heel blij met handdoeken, kleedjes, mandjes etc. zei ze. Ik had liever gewild dat ze dat eerder gezegd had dan had ik de hele week niet zo veel hoeven te prakkiseren. 
Ik was blij dat ze mij gewoon thuis lieten want het waren wel kleden die weg gingen die van mij waren geweest maar op die kleden lag ik eigenlijk nooit hoor.
Het vrouwtje vertelde bij thuiskomst dat ze heel blij waren met de spullen die ze brachten. Het vrouwtje van Happy had ook spullen en die had er zelfs een mandje bij dat ze bracht zei mijn vrouwtje.
Ook vertelde ze dat ze de ruimte zag waar ik in zat toen zij voor mij kwamen. Ze vertelde dat er nu bijna geen katten zaten maar ik dacht houd toch op met die verhalen over dat asiel. 
Ook vertelde ze dat ze hierna naar Termunten waren gegaan om vis te gaan eten en omdat de horeca die dag uit protest open was konden ze de visschotel binnen opeten nadat de QR code gecontroleerd was.
Jullie zien toch wel wat een grote vis op dat bord ligt? Je zou toch denken dat ze wel een stukje voor me mee zouden hebben gebracht maar .......noppes.
Maar al met al was ik blij dat ik niet naar dat asiel gebracht was en kon ik weer lekker ontspannen op mijn slaapkleed op de bank maffen.
Zo jullie zijn weer een beetje op de hoogte van mijn belevenissen en tot de volgende keer.
Kopjes van Solo

23 opmerkingen:

  1. Ik had die foto uit het asiel nog nooit van je gezien Solo, want zag je er toen mager uit. Ik vind je nu veel mooier, en je jas ook. Wat vervelend dat je de hele week zo spanning hebt gezeten. Weet dat dat je altijd welkom bij mij bent hoor, lijkt me wel gezellig ook.
    Vrouwtje neemt voor mij geen vis mee, ze weet dat ik dat toch niet eet, echter voor jou hadden ze best een stukje mee kunnen nemen.
    Liefs Prins Happy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik schrok zelf ook van die foto. Ik ben blij om te weten dat ik bij jou welkom ben😻

      Verwijderen
  2. Je bent in ieder geval goed aangekomen. JE hebt een beter leven als in en voor je asieltijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb inderdaad een heel goed leven bij mijn vrouwtje. Mijn baasje was helemaal gek op me toen hij nog leefde hoewel hij eigenlijk een hondenmens was😸

      Verwijderen
  3. Jeetje Solo al meer dan een week in spanning gezeten en dat was eigenlijk helemaal niet nodig. Je zou van ellende weer "afvallen". Gelukkig is jouw jas alleen maar mooier geworden. Schandalig dat er geen stukje vis voor jou is meegebracht.

    Neef Joris.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zal ik je eens wat vertellen? Die vis moet ik niet. Vrouwtje heeft weleens een stukje meegebracht maar ik vond er toen niks aan. Ze had een zoute haring mee moeten brengen want als ik daar een klein stukje van krijg is mijn dag goed😸

      Verwijderen
  4. Allemachtig, nou, dat hadden ze zéker wel eventjes tegen jou kunnen zeggen.. maar kom op Solo.. je wéét toch wel dat het vrouwtje jou nóóit meer kwijt wil..? Wees daar maar zeker van hoor jochie.. niet meer prakkiseren over die nare tijd toen, toen je er ook véél te mager uit zag en een vale kleur had.. je ziet er nu gewoon als een echt prachtige kat uit, die goed verzorgd en héél geliefd is..!
    Heel lief dat jouw en Happy's vrouwtje die dekens en mandjes gingen brengen (en nee, ik zal dat A-woord niet meer schrijven!).. maar wél een beetje minder lief dat er voor jou geen stukje vis mee naar huis kwam. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een stukje haring had ze me bij thuiskomst wel kunnen geven.
      Ik schrok ook van die foto wat een lelijke jas had ik toen🙀

      Verwijderen
  5. Het plaatsen van reacties met de ipad op jouw blog lukt niet, niet ingelogd in blogger, niet naam/url en ook niet anoniem. Heel hachelijk! Terwijl ik graag wil vertellen dat de katten Bips en Loki hier liever Soup van Sheba eten dan een verse muis of koolmees. Heerlijk vinden ze soup!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Reacties plaatsen met een ipad of iphone schijnen niet te kunnen, dit hebik al weleens eerder gehoord.
      Solo vindt Soup van Sheba ook heerlijk en ik heb nog nooit gemerkt dat hij een muis of vogel heeft gevangen.

      Verwijderen
  6. Gelukkig heb bij jou goed.Nu ziet het goed uit.
    Maar Solo heeft wel spanning gezeten.
    Lekker maffen op de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat plekje op de bank daar ligt hij heel graag als ik ook op de bank zit.

      Verwijderen
  7. Ja, tuurlijk, lekker meedoen met de QR, dat is dan weer jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet al lang dat jij tegen vaccineren, mondkapjes, de QR code, etc. bent want daar schrijf je regelmatig over op je blog. Ik dus niet en ik ben blij dat ik daardoor toch weer enigszins de dingen kan doen die ik voorheen ook graag deed.

      Verwijderen
  8. Solo, ik mag je wel, je hebt het goed getroffen bij baasje.
    Je bent geen vetzak hoor, gewoon een mooie rode kat, veel mooier dan in het asiel.
    Jij wordt echt niet terug gebracht en anders dan wil jou wel opvangen in mijn huis.
    Goed zo gezellig uit eten, goed voor de horeca.
    Het gaat je goed solo, blij met je verhaal. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben blij om te horen dat ik eventueel ook wel bij jou terecht kan😻 Jij hebt toch ook een rode kater gehad?
      Ik zal zeker de horeca gaan steunen de aankomende tijd want ze zullen ook wel te lijden hebben van mensen die tegen het gebruik van de OR code zijn.

      Verwijderen
    2. klop een rode kater en een Europese kort harige.
      De rode is altijd de levendigste geweest. Hans

      Verwijderen
  9. Als ik de twee foto's vergelijk dan heb je nu wel een prinsenleven hoor Solo!
    Ach hoe kon je nu toch denken dat je terug zou moeten daarvoor word je door je vrouwtje toch teveel verwend! Maar aan zo'n slimme poes hadden ze toch wel mogen vertellen wat ze van plan waren en zou je niet zo ongerust geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp ook niet dat ze me het niet gezegd heeft ze praat altijd tegen me😺
      Ik zag er toen wel mager en niet mooi uit.

      Verwijderen
  10. Ohohoh wat een mooi verhaal van Solo. T'is telkens weer zeer verrassend en plezierig om het te lezen.
    Dank Solo namens dikzak Ben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben, ik heb een foto van je gezien. Ik vind je prachtig. Wat kunnen wij eraan doen dat we rode katers zijn?
      Rode katers zijn altijd flink aan de maat behalve dan toen ik in het asiel zat🙀

      Verwijderen
  11. Solo nu heb je wel een tijd in spanning gezeten

    terwijl het in feite niet nodig was

    wat een verschil tussen beide foto's, je hebt nu duidelijk een prinsenleven

    ik zou er zowaar jaloers van worden

    bedankt voor dit verhaal

    BeantwoordenVerwijderen