Niet vier avonden maar slechts één (14-06-2022)

Ik was altijd van mening dat je je bij de avond4daagse vier avonden moest wandelen maar mijn schoonzusje, die sinds kort penningmeester is van SV Bovenburen in Winschoten die de avondvierdaagse organiseerde, zei dat er zelfs dagmedailles zijn voor wandelaars die maar één dag lopen. Omdat mijn schoonzusje me vertelde dat ze bij SV Bovenburen al gezegd dat er minstens een iemand voor een dagmedaille ging voelde ik me wel min of meer verplicht om een avond te lopen. 
Ik heb in het verleden toen ik nog werkte jaren de avond4daagse in Winschoten gelopen met een hele groep collega's toen ik nog werkte wat altijd heel gezellig was
Ik schreef me nu in voor maar 5 km en ik moest nog even wachtte voordat ik daadwerkelijk mocht starten. Wel stond ik bijna voorin tussen een groep met kinderen wat er voor zorgde dat ik mijn startstempel niet had maar bij het stempelen onderweg gaf de dame me alsnog ook het startstempel.
Voor de start werden er lolly's en kaartjes voor ijsjes uitgedeeld door de snoepwinkel Mecca. Ik had deze dag gekozen om te wandelen omdat deze door het Stadspark ging. Omdat ik voorop liep moest ik wel goed opletten of ik de juiste route wel volgde want ik had geen routebeschrijving mee genomen.
Ik vond het wel lastig lopen in zo'n groep van 5 km lopers. Er liepen hele kleintjes mee en die hadden wel een wisselend tempo en het was wel druk. Vooral toen we in het Stadspark liepen. Ik neem me iedere keer voor om ook eens in het Rosarium te gaan kijken wat bij het Stadspark is.
Toen ik het Stadspark uit kwam ging de route door verschillende straten om weer terug te keren naar het gebouw van SV Bovenburen. Ik meldde me hier af en kreeg mijn dagmedaille en een stempel in mijn wandelboekje.
Ik dronk er nog even wat met mijn schoonzusje en daarna ging ik richting het busstation om met de bus terug naar mijn woonplaats te gaan. 
Toen ik door de winkelstraat liep zag ik onderweg twee mooie beschilderde rolluiken die je normaliter niet ziet als de winkels open zijn.
Dat eerste rolluik is van een gameshop en de tweede van een cafetaria. Het duurde niet lang meer of ik kwam bij het busstation aan waar al snel de bus kwam die naar mijn woonplaats vertrok. Hoewel ik vroeger zei dat ik voor 5 km mijn wandelschoenen niet aantrok moet ik zeggen dat ik tegenwoordig 5 km een mooi afstandje vind nu ik wat lichamelijke klachten heb. Hoewel ik in totaal wel 8 km gelopen heb want ik moest eerst naar de startlocatie lopen, daarna naar het busstation en tenslotte van het busstation in mijn woonplaats naar mijn huis. 

14 opmerkingen:

  1. Toch heel knap gedaan van je, Noortje!
    Lie(f)s.
    @Hopelijk gaat het intussen weer goed met je, na die lelijke val.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nog steeds redelijk veel last van mijn ribben maar ik ben er toch al met al nog goed van af gekomen

      Verwijderen
  2. Mooi verslag van je wandeltocht.
    Mooie route ook zo door het stadspark.
    Wist niet dat ze zulke mooie rolluiken hadden is toch nog een beetje vrolijkheid in het stille centrum na sluitingstijd.
    Liefs GeZet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist het wel dat daar mooie rolluiken waren.
      Ik had die dag gekozen omdat de tocht juist voor een gedeelte door het Stadspark ging.

      Verwijderen
  3. Al met al weer een mooie prestatie geleverd.

    Je zusje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ooit de gedachten gehad mee te lopen met de vierdaagse maar heb het als volwassen mens nooit gedaan. Ik loop al veel en vooral in mijn eigen tempo. Ik zou me denk ik storen als ik langzamer moet lopen als dat ik gewend ben. Jullie hadden een mooie route.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja jij hebt dat niet nodig jij loopt iedere dag al heel wat kilometers. Ik heb 9x de 4daagse van Nijmegen gelopen maar dat vind je leuk of niet. Ik deed het voor de sfeer die ik er geweldig vond.

      Verwijderen
  5. Hoewel ik heel geregeld een Avond4Daagse als volwassene gewandeld heb, valt het me wel op dat het tegenwoordig wel héél erg op kinderen gericht is.. ik zou daar echt niet tussen gaan lopen nee, zo onrustig ook. Wij startten vroeger altijd een half uurtje eerder, dan had je geen last van de groepen. Was alleen de weg nog niet afgezet en gingen we gewoon over de stoepen. Liep je de laatste avond soms achter de mensen langs, die aan de kant van de weg stonden met hun bloemen en snoepslingers om de wandelaars in te halen.. dan misten degene die voor óns bloemen kwamen brengen je weleens hehe. Maar meestal stonden die op een vaste plek en dan tikte je effe op hun schouder hahaha! Eén avond wandelen was vroeger echt niet.. je mocht hooguit door omstandigheden één avondje missen. Maar ja.. alles verandert hè! :-)
    Vijf kilometer is helemaal niks om je voor te schamen.. het is toch een uur in beweging zijn.. ik wil ze de kost niet geven voor wie dat teveel moeite is..! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad lijkt het erg tegenwoordig op dat de Avond4daagse voornamelijk op kinderen gericht is. Van de week kwam de Avond4daagse van mijn woonplaats langs mijn huis en er liepen haast geen volwassenen mee of het moest zijn als begeleiding bij schoolkinderen. Hier kon je niet eerder starten want je moest een startstempel hebben wat je buiten kreeg als je aan de tocht begon en ze waren daar heel streng in. Ik had beter later kunnen starten hoewel ik later vooraan liep.

      Verwijderen
  6. hopelijk heb je niet te veel last meer van die val Noortje...

    5 km..vroeger zou ik daar nooirt vioor gest

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oeps

      hopelijk heb je niet te veel last meer van die val Noortje...

      5 km..vroeger zou ik daar nooit voor gestart zijn, maar inmiddels wel

      mooie beschilderde rolluiken

      prettige dag



      Verwijderen
  7. Dapper dat je weer aan de wandel bent, een mooie afstand vind ik de 5 wel. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb heel vroeger wel meegedaan. Toen was ik jong. Meer kilometers gewandeld. Oei je bent lelijk gevallen. Hopelijk valt nu mee Noortje. Leuke verslag heb je van gemaakt. Mooie beschildering op rolluiken. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen