Alweer één jaar geleden 27-08-2019 / 27-08-2020

                                                                                                                                                            foto van internet
Tot Ziens

Al weet ik dat je veilig bent,
geborgen bij de Heer.
De lege plaats blijft onvervuld
ik zie je hier nooit meer.

Al weet ik dat je veilig bent,
verlost van alle pijn.
Ik kan mijn vragen niet meer kwijt,
kan nooit meer bij je zijn.

Al weet ik dat je veilig bent
ik zoek en vind je niet.
Ik vraag het aan een lege lucht,
of je mij hoort of ziet

Al weet ik dat je veilig bent
mijn hart wil er niet altijd aan
dat je, die ik niet missen kan, 
voorgoed bent heengegaan!

Al weet ik dat je veilig bent
ik zie je hier nooit meer
maar als het donkert, zeg ik zacht 
tot zien bij God de Heer

Vandaag is het precies één jaar geleden dat mijn man door een hartstilstand zo onverwachts overleed. Toen ik het bericht kreeg leek de wereld opeens stil te staan. Ik wist niet hoe ik zonder hem verder zou kunnen gaan. Toch is het me wel gelukt hoewel ik hem iedere dag nog vreselijk mis. Ik put veel troost uit mijn geloof en dat geeft me dan ook de kracht om door te gaan. Ook mijn familie en kennissen zijn mij tot steun. 

(Bovenstaand gedicht komt van internet waar het in verschillende vormen staat en waarbij ook verschillende dichters staan maar hoe dan ook voor mij is het, als christen, een gedicht wat me veel troost geeft) 

7 opmerkingen:

  1. Mooie woorden Noortje. Sterkte vandaag ! Ik denk aan je.
    Liefs GeZet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een akelige dag voor je Noortje, sterkte gewenst hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een heel mooi gedicht en het is fijn dat je er troost uithaalt. En het is een dag die erg moeilijk voor je is en ik wens je hierbij ook sterkte toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig vind je de troost die zo nodig is.
    Het is altijd weer een verdrietige dag, het gemis zal blijvend zijn.
    Wens je heel veel steun. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn voor je dat je gelovig bent, dan heb je iets om je aan vast te houden. Sterkte er mee.

    BeantwoordenVerwijderen