Een klusweekje van 30 augustus t/m 4 september 2021




Mijn broer en schoonzusje zouden dit jaar mijn blokhut nog een keer in de beits zetten. In week 35 was het dan zo ver dat ze konden komen. Door omstandigheden kon het niet eerder maar het was deze week een uitgelezen week ervoor wat het weer betrof. Ook kwamen ze de maandag in die week om mijn dakkapel van kunststof te voorzien. 
Mijn broer en schoonzusje hadden er zin in want ze waren die maandag al vroeg uit de veren en ze begonnen aan de klus.
Het was echt nodig dat er weer een laag op kwam en er was duidelijk te zien hoe hard het nodig was.
Intussen was het bedrijf welke voor de dakkapel kwam ook gearriveerd. Er werd natuurlijk een steiger geplaatst en het kozijn werd zonder problemen geplaatst en even voor de middag gingen ze weg om de andere dag weer terug te komen.
Zoals het meezat met het beitsen van de blokhut zo zat het tegen met de dakkapel. Toen het bedrijf er de volgende dag weer was zeiden ze dat er hout vervangen moest worden en dat zij dat niet deden. Ook zeiden ze dat ze niemand wisten die dat kon doen omdat ze niet uit mijn woonplaats kwamen. Daar zat ik dus, hoe nu verder? Ze zeiden dat ik er het beste een ZZP'er voor kon inschakelen, nu dat dacht ik dus niet. Ik kende wel een aannemersbedrijf en omdat mijn broer opzichter geweest is bij een woningbouwvereniging leek het me het beste dat die langs zou komen als hij er nog was. Gelukkig kwam deze de volgende dag al langs en deze vond het heel vreemd dat het bedrijf niemand had om zelf in te schakelen bij het probleem. Zijn bedrijf kon het probleem wel oplossen maar ook zijn bedrijf had het net als alle bedrijven heel druk. Ik zou blij mogen zijn als het nog voor het eind van het jaar gebeurt. 
Van buiten ziet het er nu heel armoedig uit maar van binnen is het wel mooi en goed.
Ik was via mijn neefje aan dit bedrijf gekomen. Bij hem hadden ze ook de dakkapel gedaan en bij een collega van hem het hele huis bij alle twee tot volle tevredenheid.
Ik was in eerste instantie erg uit het veld geslagen maar nadat de aannemer geweest was zag ik het wel weer zitten maar ik vind het wel vervelend dat het er nu zo verwaarloosd uitziet en dat dit ook nog wel een tijd zal duren.
Maar het beitsen van de blokhut verliep helemaal na wens.
De leuningen en het vloertje van het terrasje moesten wel eerst geschuurd worden met een schuurmachine maar nadat dit gedaan was konden deze ook gebeitst worden.
Ik mocht niet meehelpen met het beitsen van de blokhut wel vertrouwden ze met het lakken van een naambordje wat op de blokhut zou komen en het lakken van een appelhouder voor vogels toe.
De blokhut ziet er weer mooi uit en mijn broer en schoonzusje treffen alle lof voor hun mooie werk.
Natuurlijk moesten de afvoerpijpen en de regenton nog geplaatst worden en ook was er nog wat te kitten maar de grootste klus was toch geklaard. Ook waren er nog wat andere kleine klusjes te doen (mijn broer ziet altijd wel iets wat er gedaan moet worden)
Als laatste werd het naambord aan de blokhut bevestigd.
Wel zei mijn broer dat ik het dakgootje van de blokhut moest schoonmaken als de bladeren die erin lagen wat meer gedroogd zouden zijn. Mijn zusje kwam de week erop een dag bij mij omdat ze in de buurt op vakantie was en omdat zij altijd al mijn dakgoten schoonmaakt na het overlijden van Manlief had ik een kleine hoop dat ze deze ook zou doen. En jawel hoor ik hoefde het niet eens te vragen want nadat ik zei dat er veel bladeren in dat gootje lagen zei ze ik maak het wel schoon maar het was toch een grotere klus dan verwacht want er lag nogal wat modder in en omdat er bij die goot en regenton staat moest die goot wel schoon dus regenton eraf en met een slang de goot schoongespoten.
Ondanks dat er de hele week geklust werd was het een hele gezellige week. Op zaterdag trakteerde ik ze op een etentje bij de Chinees. In dit restaurant worden de gekozen gerechten in tapas porties geserveerd. Het is mijn lievelings chinees restaurant.
Lieve broer en schoonzus bedankt voor jullie mooie werk en natuurlijk ook dank aan mijn zusje voor het schoonmaken van het dakgootje.

21 opmerkingen:

  1. Wat een teamwerk en het resultaat is ook prachtig. Een mooi genietmomentje!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is wel jammer dat zij niet dicht bij me in de buurt wonen.

      Verwijderen
  2. De blokhut ziet er weer tip top uit. Hopelijk komt er mooi najaars weer zodat je nog lekker kan genieten.

    Je zusje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het niet te koud is kan ik ook nog lekker in de stoeltjes met de schapenvachten onder een plaid op het terrasje zitten.

      Verwijderen
  3. Noeste/propere werkers heb jij Noortje, en een ferme schep geluk dat zij dat voor jou willen doen!
    Schoon werk!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die blokhut ziet er weer fraai uit, fijn dat het opknappen goed is gegaan!
    Een bedrijf dat dakkapellen opknapt komt voortdurend rot hout tegen, ik vind het heel slacht dat ze de boel wel opentrekken en daarna roepen dat ze dat niet herstellen. Ik zou ze een slechte recensie op internet geven, om anderen te waarschuwen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk er inderdaad over om ze een slechte recensie te geven maar ze moeten eerst nog een hor bezorgen.
      Ik vind het ook vreemd dat ze dat zelf niet kunnen verhelpen of samenwerken met een een bedrijf die dat voor hun doet. De aannemer die ik nu ingeschakeld heb vond dit ook heel gek.

      Verwijderen
  5. Mooi dat de blokhut er weer zo goed onderhouden uitziet. Fijn dat je broer en schoonzus dit als klussers wilden doen :-), nu kun je er weer mooi van genieten.
    Jammer van de tegenslag met de dakkapel en dat dat even tijd nodig heeft. Dat zal echter ook wel weer op z'n pootjes terecht komen.
    Liefs GeZet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik baal wel van die dakkapel hoor maar het is niet anders.

      Verwijderen
  6. Ooh.. wat heerlijk toch als familie je bij dat soort dingen kunnen helpen hè.. zoveel fijner dan vreemde lui over de vloer! :-) Het ziet er prachtig uit.. chapeau voor broer en schoonzus.. en ook voor je zus!
    Wat een raar gedoe met die dakkapel.. is toch hartstikke vaak dat er dingen aangepast moeten worden aan het houtwerk als er zo'n nieuw kozijn geplaatst wordt?.. ik zou óók denken dat ze een vast samenwerkingsverband zouden hebben met een timmerbedrijf of zo. Klopt van geen kanten hoor.. hoop dat ze de rest echt wel goed gedaan hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De rest is wel goed gedaan hoor. Maar ik heb er nooit bij stil gestaan dat zij het niet helemaal zouden kunnen. De aannemer die ik nu ingeschakeld heb heeft jaren naast ons gewoond en heeft een bedrijf dat tegenwoordig van alles doet. Ik zal hem in het vervolg maar voor de klussen aan mijn huis inschakelen. Ik vond het ook fijn toen hij bij me was dat hij nog even met me over mijn man sprak.

      Verwijderen
    2. Nou, dat is dan nog een gelukje, dat hetgene ze wél gedaan hebben goed is.. voor de rest klinkt het alsof het een soort van kluscowboys waren.. van die lui die de boel proberen op te lichten!
      Zéker beter om iemand in te schakelen die je kent.. meer garantie voor een goede afloop en de bonus van het herinneringen ophalen. ;-)

      Verwijderen
  7. leuk toch dat je op je familie kan beroep doen om zon klus te klaren

    de firma van de dakkapel begrijp ik niet goed, zoiets komen ze toch dagelijks tegen

    prettige dag gewenst Noortje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met mijn familie ben ik in de wolken met dat bedrijf niet zoals je wel zal begrijpen.

      Verwijderen
  8. Geluk met het weer, een echte gezellige klus log.
    Duidelijk verschil waar de beits nog niet is aangebracht.
    Dakkapel kon zeker een opknappertje hebben.
    Jij zorgt ondertussen voor de vogeltjes, die hebben zo ook hun plekje.
    Dat verdient zeker een liefde volle afsluiting. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De dakkapel ziet er nu boven en naast het kozijn niet uit. Ondanks dat er nu een nieuw kozijn inzit ziet het er nu minder mooi uit dan eerst.

      Verwijderen
    2. Een huis is ook onderhevig aan het weer, had het ook toen met mijn eigen woning.
      Maar wat belangrijk is dat het niet lekt. Hans

      @ Ja, zeker een mooie omgeving.

      Verwijderen
  9. Wat jammer dat je nou weer een bedrijf treft dat het werk niet helemaal af kan maken, maar ja, wat in het vat zit verzuurt niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad heel vervelend dat dat bedrijf het niet kon of wilde afmaken. Als het hout nog goed is vervang je het toch meestal niet door kunststof? Onbegrijpelijk dat zij dat niet doen of er een bedrijf voor hebben.

      Verwijderen