Bezoek aan Wildlands Emmen 28-04-2022

 

Ik had 4 kaartjes gewonnen voor een uitstapje naar keuze die je ook mocht splitsen. Ik wilde ze gebruiken om dierentuinen te bezoeken en vroeg mijn zusje of ze met me mee wilde. Daar zei ze geen nee tegen en ik vind het ook altijd leuk als ze bij me logeert want ze woont niet direct bij me in de buurt. 
Wij hadden gekozen voor een tijdslot na 11 uur en hoewel ik eigenlijk al vlak voor de ingang stond moest ik het toch nog aan een man vragen die er op een bankje zat waar de tuin was.
De eerste dieren die we zagen waren de zeeleeuwen. We gingen in het Nortica theater waar we allerlei informatie kregen over de zeeleeuw. Ik vond het heel erg interessant en hoorde dingen die ik niet wist. 
We kwamen langs een kooi waren Siberische Rode Eekhoorns in zaten. Helaas zijn de foto's door het traliegaas niet echt goed en het is ook maar een klein beestje.  
We vonden het een grappig en mooi beestje en af en toe holde hij flink in het rad. Heel leuk om te zien.
We kwamen langs de pinguïns waar we natuurlijk ook even bleven staan kijken.
Onderstaande reiger dacht vast ik kan geen beter plek hebben dan hier in het dierenpark want dan hoef ik niet extra veel werk te doen voor mijn visjes.
Vervolgens kwamen we langs de ijsberen. In eerste instantie zag ik ze niet totdat mijn zusje zei waar ze lagen. Die in die rioolbuis zag ik dus pas nadat ik extra goed keek.
We kwamen langs de nijlpaarden en daar stond een vrijwilliger van het park die ons allerlei dingen over de nijlpaarden vertelde en trouwens ook nog dingen over andere dieren in het park waar wij naar vroegen.
Ik was blij dat we de leeuwen konden zien want het probleem in Wildlands is weleens dat de dieren ergens verscholen liggen en je ze dus niet kan zien.
Het gras dat wat hogerop staat is natuurlijk het allerlekkerste.
We genoten van de dieren die we zagen en toen we bij de bavianen stonden waar overigens veel mensen stonden hadden we wel wat moeite om verder te gaan want ze waren zo leuk met elkaar aan het dollen.
Zuslief keek eens op de plattegrond want ik wilde toch wel graag ook de vlinders in de vlindertempel tuin zien.
Maar eerst kwamen we nog langs de kamelen die er niet erg fraai uitzagen maar dat kwam omdat ze hun wintervacht aan het verliezen zijn werd ons verteld.
We gingen de vlindertempel binnen waar ik het bordje niet gezien had waarop stond dat ik een moeilijk route op ging. Nu dat heb ik geweten: het waren zeer hoge treden en verschillende mensen moesten me de hand reiken zodat ik zo'n tree afkon.
In de vlindertempel was ook een vrijwilliger die ons verschillende dingen over de vlinders vertelde.
Hierna moesten we natuurlijk ook nog bij de olifanten langs.
Ik moet zeggen dat we het een heel leuk bezoek gevonden hebben en hoewel sommige mensen zeggen dan er teveel attracties in het dierenpark zijn is dit beslist niet zo. Wij hebben daar niet echt iets van gemerkt.
We sloten de dag af door in een restaurant asperges te gaan eten en een lekkere koffie toe te nemen.

16 opmerkingen:

  1. Ik ben zelf niet zo van de dierentuinen maar dat mocht de pret voor jou niet drukken :) Je hebt er wel enorm mooie foto's gemaakt zeg. Ik vond het leuk om zo jullie bezoekje mee te beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is natuurlijk veel mooier om leeuwen, olifanten, giraffen etc. in vrijheid zien. Gelukkig heb ik dat dan ook een paar in werkelijkheid mogen zien. Toch vind ik dat dierentuinen wel enig nut hebben zoals b.v. fokprogramma en ze zijn ook educatief.

      Verwijderen
  2. Je hebt een leuke dag meegemaakt, er een mooi verslag van gemaakt en de dag ook nog smaakvol afgerond met asperges, wat wil je nog meer! Ik ga ook graag naar de dierentuin en ben vorig jaar naar Emmen geweest, erg leuke dierentuin! Hoewel het een stuk rijden is bij jou vandaan zou je ook een keer naar Hoenderdaell in Anna Paulowna kunnen gaan, in de buurt van Den Helder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben in Hoenderdaell geweest net toen dat gevonden leeuwtje Remi er opgenomen was. Ik vond het daar heel mooi en staat nog weer op mijn lijstje. Mijn zusje woont in Amstelveen en ik ben er toen ook met haar geweest.

      Verwijderen
  3. Wat was het een prachtige dag om de dierentuin te bezoeken. Veel gezien en vooral ook gehoord over de dieren. We vonden eerst die Siberische rode eekhoorn zielig zo helemaal alleen. Hoorde later dat er 4 waren. En de mooie vlinders in de vlindertempel heb je toch ook maar mooi op de foto gezet. Kijk nu al uit naar de volgende dierentuin.

    Je zusje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik verheug me ook al op ons uitstapje naar de volgende dierentuin.

      Verwijderen
  4. Oh, reactievenster is hier een beetje veranderd? nou ja.. ben eruit gekomen hehe.
    Altijd leuk hè, een dierentuin.. vind ik ook hoor! Ikzelf dacht inderdaad dat Wildlands meer een attractiepark geworden was, dan een dierentuin, maar aan jouw prachtige foto's te zien klopt dat inderdaad niet.. héél veel dieren nog!
    dat was een geweldig leuke dag zo te zien en te lezen.. ben al benieuwd waar jullie nog meer heen gaan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat mensen die er voor de attracties heen gaan teleurgesteld zullen zijn. Binnenkort zal het volgende dierentuinbezoek wel op het blog staan.

      Verwijderen
  5. Je boft met de prijs, de prijs is het waard.
    De Rode Eekhoorn in het rad is nu net een hamster.
    Het is net of je tijdens het slaap uurtje op bezoek bent. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad een leuke prijs. Ik vind dierentuinen altijd leuk om te bezoeken dus heb ik daar voor gekozen. Binnenkort bezoeken we de volgende.

      Verwijderen
    2. Mijn katten vonden het ook altijd wel fijn om te worden geborsteld. :)

      Verwijderen
    3. Jouw katten hadden het net zo goed als Solo bij mij daar ben ik van overtuigd.

      Verwijderen
  6. zo te zien een aangename uitstap Noortje

    en met knappe foto's

    lang geleden dat ik dat nog eens deed, de coronaperikelen hebben daarbij een rol gespeeld..

    ik heb het wel meteen om mijn op bucketlist geplaatst

    prettige avond

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de dierentuinen zelf was de corona ook een grote strop, geen bezoekers en dus geen inkomsten en de dieren moesten natuurlijk wel eten.

      Verwijderen