Ik, Solo de kater van Noortje, neemt even mijn kans waar om iets te schrijven 04-01-2023

Ik moest toch even mijn belevenissen van de afgelopen twee weken op het blog van mijn vrouwtje schrijven want die waren toch wel een beetje ingrijpend. De dag na kerst moest ik naar de dierendokter voor mijn jaarlijkse APK keuring nu daar heb ik het nooit zo erg op maar ik kom daar nooit onderuit. Wel had ik vernomen dat mijn dierendokter er mee ging stoppen per 1 januari 2023 dus dan zou het vanzelf over zijn met die APK keuringen dacht ik maar ik kwam bedrogen uit want mijn medisch dossier werd per mail naar mijn vrouwtje gestuurd en die kon het dan doorsturen naar mijn nieuwe dierendokter (die ze al schijnt te hebben gevonden) Ik kreeg mijn prikken en werd in orde bevonden. Wel moest ik de dierendokter een doos Merci chocolade geven van mijn vrouwtje voor de goede zorgen die hij altijd aan mijn besteed heeft.
Nu dat vond ik grote onzin want mijn vrouwtje heeft alle behandelingen etc. ook altijd betaald en ze zegt dat de kosten bij een dierendokter niet goedkoop zijn dus waarom dan nog een doos chocolade geven? Omdat ik vuurwerkangst heeft, trouwens ik ben ook bang van onweer, vroeg mijn vrouwtje ook nog om medicijnen voor Oud en Nieuw zodat ik wat rustiger zou zijn. Ze kreeg capsules en ook nog iets voor eventuele blaasontsteking want van de stress krijg ik weleens blaasontsteking en vrouwtje is al 2x in het begin van een nieuw jaar voor medicijnen naar de dierendokter geweest.
Wat ik niet zo leuk vond is dat ik met Oud en Nieuw helemaal alleen thuis was ik begreep niet dat ze niet gezellig met mij in huis bleef. 
Ik moet zeggen dat de capsules goed hun werk deden want ik was zo goed als van de wereld na het innemen.
Ik heb dit jaar gelukkig geen blaasontsteking gekregen. Ik was blij dat dat geknetter in de lucht weer over was want al die tijd met dat vuurwerk mocht ik ook niet naar buiten en ik loop graag iedere dag even een rondje in de buurt. 
Wat wel leuk was was dat ik een hele mooie mand gekregen heb maar ik moet er nog wel aan wennen om erin te gaan liggen. Ik heb er nog maar 2x een poosje in gelegen en dat vindt het vrouwtje wel jammer want ze zegt dat het een hele dure mand was. Nu ik heb er toch niet om gevraagd?

16 opmerkingen:

  1. Die chocolaatjes zijn een mooie/lekkere dankjewel, Solo. En die mand, zo'n prachtding, als ik 'm passeer (in jouw plaats) zou ik het niet kunnen laten daar even in te gaan snoezen...
    Groet vrouwtje!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Solo.. dat is wel een hรฉle mooie mand hoor.. maar met zo'n lekker zacht pluche dekentje zou je in een kartonnen doos ook al lekker liggen hรจ hahahaha! Vrouwtje had haar geld beter kunnen sparen voor de dierenartskosten hahahaa! Maar jij hebt heerlijk Oud en Nieuw doorgesnoezeld en hopelijk niet te veel last gehad van de zenuwen.. zal wel niet als je blaas zich koest houdt nu.. fijn toch!
    Onze Jaxon gaat ook al weer een tijdje naar een nieuwe dierenarts.. en ik moet zeggen: het maakt allemaal niet uit.. ze draaien je allemaal een poot uit (gelukkig niet letterlijk hoor!! ;-) ) maar ze doen het met liefde hahahaa! Best een doosje chocolade waard! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat mijn nieuwe dierendokter net zo aardig is als die ik eerst had hoewel ik er niet graag heen ging. Vrouwtje zegt dat ik een gouden staart heb zoveel geld heeft ze al aan de dierendokter voor mij uitgegeven.

      Verwijderen
  3. Hallo Solo,
    Leuk weer wat van je te horen, knappe kerel.
    Je hebt toch best wel een aardige dierendokter gehad.
    Wel een waardering de lekkere chocolaatjes.
    Mijn katten vonden Oud en Nieuw ook nooit leuk
    Ik bleef toen ze ouder werden gezellig bij ze binnen, dan was het druk op de bank, twee katten en twee honden.
    Als het mandje niet lekker ligt, tja dan houdt het op. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had u twee katten en twee honden? Ik ben blij dat er hier geen honden in huis wonen want ik heb het niet erg op honden.

      Verwijderen
  4. Hoi lieve neefje Solo.

    Toch lief van jouw vrouwtje om de dierendokter chocolaatjes als een blijk van waardering te geven. Ik hoor je denken "kolder", maar goed wel fijn als je ze nodig hebt dat ze er zijn.
    Bang voor vuurwerk ik heb er weer van genoten. Oke die harde knallen hoeven ook niet voor mij hoor. Maar die gekleurde balletjes in de lucht => prachtig. Ik kwam ogen te kort. Meestal is het mistig maar dit jaar niet, geweldig.
    Trouwens je hebt weer een super gave mand gekregen en met een lekker zacht vachtje. Wat een verwennerij zeg.

    Groetjes van neef Joris ๐Ÿ˜ป

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij wordt ook altijd verwend door je vrouwtje verneem ik nogal eens.

      Verwijderen
  5. leuk om iets van jou te lezen Solo

    die mand dat wordt dus nog even wennen

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De dierenarts is zeker niet goedkoop en die Merci zijn wel erg lekker, zonde om ze weg te geven? Kattebeesten willen graag beschut of verscholen liggen, en een doos of mandje, maar niet in een rieten stoel. Ik snap best dat Solo daar niet erg in wil liggen. Onze kat Loki heeft het liefste een schoenendoos, en doe moet regelmatig vervangen worden door een nieuw exemplaar, vinden ze. De schoenenwinkels vinden dat ook! Hachelijk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik lig eigenlijk het liefst hoog bv. op een tafel of in de vensterbank. Het vrouwtje is zelf erg gecharmeerd van de nieuwe mand. Ze zegt dat het een sieraad in de kamer is. Nu laat het een mooi sieraad zijn ๐Ÿ˜บ

      Verwijderen
  7. Solo, ohohoh!
    Wat bof je toch met zo'n vrouw๐Ÿ˜บ
    Wat een luxe mand zeg!
    Dank je wel voor je verhalen
    ๐Ÿˆ๐Ÿˆ๐Ÿˆ๐Ÿˆ๐Ÿˆ
    Ben uit Amstelveen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou iedere dag wel een verhaal kunnen schrijven maar ik mag van de vrouw eigenlijk niet op haar laptop.

      Verwijderen
  8. Hallo Solo, je bent wel verwend met zo een mooie mand hoor en ik weet zeker dat je wat dagen later en nu dan vast er al aan gewend bent. En ja dat je niet met dat vuurwerk naar buiten mocht kan ik mij wel goed indenken want hier waren al veel katjes in een asiel gebracht die verloren waren. Sommige waren ook niet gechipt en ze konden dus niet het adres achterhalen. en jij was veel veiliger binnen want dat vuurwerk kan soms best gevaarlijk wezen. Wel fijn dat je door hebt geslapen en ook dat je geen blaasontsteking had. Wees maar blij met zo een lief vrouwtje. En laat je ons nog eens met toestemming van je vrouwtje weten hoe je de mand nu vind? Groetjes, Tine en ik wens jullie samen heel veel plezier toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik lig nog nauwelijks in het nieuwe mandje. Ik heb door het hele huis overal heerlijke slaapmatjes liggen en ik lig heel graag op zo'n matje op de tafel, lekker hoog en ook vind ik het heerlijk om in de vensterbank te liggen. Laat dat nieuwe mandje maar een sieraad in de kamer zijn๐Ÿ˜ป

      Verwijderen