Een wandelingetje naar de begraafplaats 15-01-2021

Elke week ga ik naar de begraafplaats om bij het graf van Manlief te kijken of alles er nog netjes bij staat. Ook steek ik dan vaak een grafkaars aan. Meestal ga ik op de fiets maar omdat ik me onlangs heb voorgenomen om wat meer te gaan wandelen ging ik deze keer lopen.
Ik vind het altijd leuk om op het bruggetje bij mijn huis over de vijver te kijken of er ook eenden, zwanen of meeuwen die ik wat brood kon geven te zien. Maar er was niets te zien.
Wel zag ik in de verte, toen ik op het pad achter mijn woonwijk liep, en inzoomde grauwe ganzen en het hele veld zat nagenoeg vol.
Het pad is vrij breed en ik kwam nauwelijks andere wandelaars of fietsers tegen en zonodig was de 1,5 meter goed te handhaven. Het valt me tegenwoordig wel op dat bijna iedereen elkaar groet.
Deze route voert door een parkachtige omgeving maar niet alle paden mogen betreden worden omdat het terrein van de golfclub is.
Het had die afgelopen nacht gevroren en bijna ging ik nog onderuit op een bevroren plasje en daar schrok ik zo van dat ik later op de paden met stijve benen liep omdat ik opeens bang was om te vallen.
Toen ik het park uit was moest ik nog een stukje langs woonhuizen om bij de begraafplaats te komen. De begraafplaats lijkt ook min of meer op een park en als je lopend bent kun je daar ook over verschillende onverharde paden. Waar Manlief ligt zijn de struiken en bomen nog niet echt groot omdat dit een nieuw gedeelte is. Bij het graf zag alles er nog goed uit.
Nadat ik nog een rondje over de begraafplaats gemaakt had ging ik nog richting het centrum om een boodschapje te doen. Het wandelingetje was me heel goed bevallen en zeker voor herhaling vatbaar.


14 opmerkingen:

  1. Zo dicht bij huis en dan gelijk al zoveel natuurschoon, echt een plaatje om te zien, met al die vijvers.
    Dat moet toch heel fijn zijn om te wandelen, beter als steeds tussen de huizen te lopen.
    En je krijgt er nog conditie van ook!
    Blijkbaar hadden de zwanen zich verstopt, omdat je deze niet tegen kwam, maar je kunt niet alles hebben.
    Liefs GeZet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vergeet vaak dat er in mijn omgeving ook mooie plekjes zijn om te wandelen.

      Verwijderen
  2. Het was er goed weer voor! Een mooie groene wandeling.. wél jammer dat je even die schrik pakte door dat slippertje op dat bevroren plasje.. hopelijk later geen last van pijntjes gehad!
    Die watervogels zitten overal en nergens.. daar kun je geen staat op maken vind ik altijd! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voorzichtig, Noortje, op gladde plekjes!
    Natuurschone wandeling.
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meer wandelen is een goede oefening.
    Heel mooie foto's van de omgeving, maar de wereld is stiller geworden.
    Verraderlijk zo'n bevroren plasje.
    Lief van je dat je het graf zo trouw bezoekt, best wel verdrietig. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik probeer iedere dag een stukje te wandelen.
      Het doet me goed om iedere week even naar het graf van Manlief te gaan.

      Verwijderen
  5. Even goed dat je even kwam kijken naar de begraafplaats. Of alles netjes is. Best wel verdrietig.Wat is daar mooie natuur om te wandelen. Oei plasje IJs moet je uitkijken. Mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De begraafplaats is net een park. Ik ben altijd bang om te vallen als het glad is.

      Verwijderen
  6. Ja, een uitglijder heb je zo gemaakt, het blijft opletten geblazen. En wat een naar bordje bij die golfbaan, de kakkers willen het voor zichzelf houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad als het glad is lig je voordat je het weet op de grond. Dat bordje komt niet vriendelijk over maar als je op de paden loopt als ze aan het golven zijn zeggen ze er niets van en zijn je zelfs er aardig.

      Verwijderen
  7. Een slippertje.. gelukkig zonder erg Noortje

    en dat de mensen elkaar meer groeten, is me ook al opgevallen

    fijn weekend gewenst

    BeantwoordenVerwijderen