Solo, de kater van Noortje, aan het woord

Ik kon het niet laten om op de laptop van mijn vrouwtje te gaan om even blijk te geven van mijn ongenoegen. Het lijkt erop of ik ook in lockdown zit. Ik mag al weken niet meer naar buiten en dat vind ik helemaal niet leuk. Het gevolg is dan ook dat er allerlei buurtkatten in mijn tuin komen.
Vrouwtje zegt wel dat ze bang is dat ik achter de vogels aan ga die steeds bij het voederstation komen voor de vetbollen, pinda's en pindakaas. Dat voederstation heeft ze gekregen van het vrouwtje van mijn neefje Joris uit Amstelveen.
Nou ik wilde dat dat ding in Amstelveen gebleven was dan kon ik nog lekker buiten lopen. Hoe komt ze erbij dat ik die vogels iets aan zou doen. Misschien alleen een beetje achter ze aan jagen. Ik zou dat mooie roodborstje dat iedere ochtend komt echt niets ernstigs aandoen hoor!
Er zit niks anders op om in de vensterbank te liggen en naar buiten te gluren en er op hopen dat ik in een onbewaakt ogenblik zou kunnen ontsnappen.
Natuurlijk hou ik ons terras ook in de gaten want daar duld ik geen vreemden maar nu weten die krengen van buurtkatten dat ik niet bij ze kan komen en pareren ze gewoon langs de schuifpui. 
En dan nog zo iets ging mijn vrouwtje de dag na kerst met me naar de dierendokter voor mijn jaarlijks APK keuring en injecties. Wie doet nu zo iets na de feestdagen niet dat ik veel extra's heb gekregen met de kerst maar wel een heel klein beetje slagroom want daar ben ik gek op. Dit kreeg ik vroeger toen mijn baasje nog leefde ook weleens. Ik hoef de slagroom bus maar te horen of ik sta al in de keuken. 
Ik ben goed door de keuring heen gekomen. Die dierendokter zei dat ik er goed en mooi uitzag maar ik moet wel opletten dat mijn assen het niet zwaarder te verduren krijgen want ik ben wel heel erg aan de maat. Vrouwtje zegt zelfs dat ik vadsig ben, hoe komt ze daar bij. 
Zolang ik niet buiten mag kan ik ook niets anders dan suffen en slapen dus die assen zullen nog wel meer te verduren krijgen! Het lijkt me het beste dat ze me dagelijks weer een poosje buiten laat dan zal ik zeker wel een heel klein beetje afvallen denk ik. 
Groetjes van Solo,

24 opmerkingen:

  1. Eerst mag je niet naar buiten in verband met mogelijk vuurwerk, nu door een voederstation. En dan ook nog commentaar krijgen dat je bijna door je hoeven zakt, het moet niet gekker worden, door binnen te blijven krijg je alleen maar meer carona onsjes erbij.
    Hoop dat je weer snel naar buiten mag lieve solo zodat het vrouwtje je niet op dieet hoeft te zetten, want dat zou pas echt een ramp zijn voor zo'n mooie kater zoals jij.
    Liefs GeZet en Happy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op dieet moeten zou het ergste zijn wat mekan overkomen.

      Verwijderen
  2. Wat een supermooi beeldverhaal heb je geschreven lieve Solo en ja het is niet altijd leuk als kat om binnen te blijven maar soms is het ook wel goed even. Want dan kan jij je goed gedrag laten zien en bestaat dan de kans dat je wellicht aan een lijn even naar buiten mag. Vraag maar je vrouwtje of dat wel is toegestaan en dan weet ze vast dat je niet ver uit de buurt zal gaan. En als je alleen maar slaapt de gehele dag dat is ook niet goed want beweging moet zelfs voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat het snel weer mooi weer is want dan kan ik met mijn vrouwtje weer fijn in de tuin chillen.

      Verwijderen
  3. Sjeeeeetjemineetje Solo! wat haalt dat vrouwtje van jou nu toch allemaal weer voor rare dingen in haar hoofd? Jij, de liefste en braafste kat van het hele Noorden.. vogeltjes vangen?? dat zal toch zeker niet? En dan zal ik het nog maar niet hebben over die beledigingen van die nare dierenarts en het vrouwtje er nog bij zeg tsk tsk tsk! Hoe durven ze!
    (ik zal maar zeker niet schrijven dat je met dat gewicht nóóit vlug genoeg voor die vogeltjes gaat zijn zeker gna gna gna! ;-) )
    Nee (beetje te groot) maatje.. ze moest je maar snel weer je vrijheid terug geven hoor.. een kat van stand heeft de ruimte nodig.. dat snap ik nog wel! En ik heb zélf niet eens katten..!
    Heel veel lieve aaitjes van mij en een staartenzwaai van Jaxon hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ondanks mijn gewicht nog razend snel hoor. Als een buitendeur open staat ben ik zo weg. Ik geloof dat u een echte dierenvriend bent en het is inderdaad te gek voor woorden dat ik als het ware opgesloten zit.

      Verwijderen
  4. We gaan hier, met z'n allen, een beetje aandringen, Solo, dat je gauw weer buiten mag. Beloven dat je afblijft van de vogeltjes hé!
    Lie(f)s.
    @Voor Noortje -> 't is inderdaad (helaas!) de tweede keer op korte tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal alleen tikkertje spelen met de vogels dus ik kan best naar buiten.
      @Wat een pech al voor de tweede keer gestruikeld.

      Verwijderen
  5. Solo wilde graag naar buiten. Wachten duurt lang. Vuurwerk is weer voorbij. Dan kun je lekker naar buiten toe gaan. Bij ons hoorde af en toe knalletje. Wees voorzichtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Solo, de kater, zou een eigen weblog moeten beginnen.
    Daar zit je dan achter het raam naar die vliegende hapjes te kijken.
    Je lijkt helemaal op mijn vroeger rode kater, die had ook zijn favorieten in de keuken. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb al weleens aan een eigen weblog gedacht maar het is er nog niet van gekomen. Ik ben bang dat ik te weinig beleef vooral in de winter.

      Verwijderen
    2. Denk dat het gezelliger is om het zo te blijven doen, ik geniet er wel van.

      @Hoor dat veel baasjes van huisdieren blij waren dat er weinig vuurwerk werd afgeschoten.

      Verwijderen
  7. Ja, het gewicht moet goed in de gaten gehouden worden, en je vacht natuurlijk. En dan is het een kwestie van gewoon maar volhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gewicht is wel een dingetje maar met mijn vacht heb ik nog nooit problemen gehad.

      Verwijderen
  8. Bij deze wens ik jou een creatief, inspirerend en mooi jaar 2021 met heel veel onverwachte en plotse (natuur)momenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk geschreven Noortje, ik zou bijna medelijden met Solo krijgen.
    Mooi dat hij weer door de APK is gekomen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hoeft echt geen medelijden met hem te hebben hoor als alle katten zo'n leventje hadden mochten ze in hun kattenpootjes klappen.

      Verwijderen
  10. Dat moest je duidelijk even kwijt Solo

    en daar heb ik alle begrip voor

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach Solo ik krijg bijna medelijden met jou. Nu je niet naar buiten kan. Maar probeer toch nog even geduld te hebben want het voorjaar is in aantocht. Nu is het lekker chillen binnen en dan wordt het chillen in die prachtige tuin.

    Liefs jouw neef Joris en Hermus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die tuin is wel prachtig geworden. Jouw vrouwtje heeft jou dat zeker verteld over die tuin?

      Verwijderen